Detail publikace
Přínos výuky společenskovědních předmětů pro rozvoj studentů
LINDR, J.
Originální název
Přínos výuky společenskovědních předmětů pro rozvoj studentů
Český název
Přínos výuky společenskovědních předmětů pro rozvoj studentů
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Jak obstát v dnešní dynamicky se rozvíjející společnosti? Ve společnosti, která klade důraz na odbornost i všestrannost. Jak zvládnout připravenost vysokoškolských studentů na úspěšný vstup do praxe? Jak transformovat vysokoškolské vzdělávání tak, aby plně odpovídalo požadavkům doby? Ukazuje se, že odpovědí na výzvy budoucnosti ohledně úspěšného začlenění studentů do praxe může být rozvoj všeobecného vzdělávání, cizích jazyků a soft skills, a to i na technických univerzitách. Příspěvek rozebírá význam, roli a postavení společenskovědních předmětů na technické univerzitě s ohledem na všestrannou kultivaci absolventů technických vysokých škol. Není snadné zajistit rovnováhu mezi všeobecným a odborným vzděláváním v kurikulu technické univerzity. Příspěvek zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělávání a ukazuje konkrétní příklady přínosu vybraných společenskovědních předmětů Komunikace a rétorika a Sociální komunikace na technické univerzitě. Ukazuje se, že studenti celkově vidí smysl společenskovědních předmětů pozitivně, oceňují přínos předmětů pro osobní rozvoj, úsilí a osobnost pedagoga a intelektuálního obohacení.
Český abstrakt
Jak obstát v dnešní dynamicky se rozvíjející společnosti? Ve společnosti, která klade důraz na odbornost i všestrannost. Jak zvládnout připravenost vysokoškolských studentů na úspěšný vstup do praxe? Jak transformovat vysokoškolské vzdělávání tak, aby plně odpovídalo požadavkům doby? Ukazuje se, že odpovědí na výzvy budoucnosti ohledně úspěšného začlenění studentů do praxe může být rozvoj všeobecného vzdělávání, cizích jazyků a soft skills, a to i na technických univerzitách. Příspěvek rozebírá význam, roli a postavení společenskovědních předmětů na technické univerzitě s ohledem na všestrannou kultivaci absolventů technických vysokých škol. Není snadné zajistit rovnováhu mezi všeobecným a odborným vzděláváním v kurikulu technické univerzity. Příspěvek zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělávání a ukazuje konkrétní příklady přínosu vybraných společenskovědních předmětů Komunikace a rétorika a Sociální komunikace na technické univerzitě. Ukazuje se, že studenti celkově vidí smysl společenskovědních předmětů pozitivně, oceňují přínos předmětů pro osobní rozvoj, úsilí a osobnost pedagoga a intelektuálního obohacení.
Klíčová slova
Všeobecný rozvoj, přínos společenskovědních předmětů, kvalita výuky, transformace vzdělávání, modernizace vzdělávání
Vydáno
29.11.2019
Nakladatel
Ksv TU Košice
Místo
Košice
ISBN
978-80-553-3517-9
Kniha
Vysokoškolské vzdelávanie v modernej spoločnosti.
Číslo vydání
1
Strany od
235
Strany do
239
Strany počet
5
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT165615,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Přínos výuky společenskovědních předmětů pro rozvoj studentů",
annote="Jak obstát v dnešní dynamicky se rozvíjející společnosti? Ve společnosti, která klade důraz na odbornost i všestrannost. Jak zvládnout připravenost vysokoškolských studentů na úspěšný vstup do praxe? Jak transformovat vysokoškolské vzdělávání tak, aby plně odpovídalo požadavkům doby? Ukazuje se, že odpovědí na výzvy budoucnosti ohledně úspěšného začlenění studentů do praxe může být rozvoj všeobecného vzdělávání, cizích jazyků a soft skills, a to i na technických univerzitách. Příspěvek rozebírá význam, roli a postavení společenskovědních předmětů na technické univerzitě s ohledem na všestrannou kultivaci absolventů technických vysokých škol. Není snadné zajistit rovnováhu mezi všeobecným a odborným vzděláváním v kurikulu technické univerzity. Příspěvek zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělávání a ukazuje konkrétní příklady přínosu vybraných společenskovědních předmětů Komunikace a rétorika a Sociální komunikace na technické univerzitě. Ukazuje se, že studenti celkově vidí smysl společenskovědních předmětů pozitivně, oceňují přínos předmětů pro osobní rozvoj, úsilí a osobnost pedagoga a intelektuálního obohacení.",
address="Ksv TU Košice",
booktitle="Vysokoškolské vzdelávanie v modernej spoločnosti.",
chapter="165615",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="Ksv TU Košice",
year="2019",
month="november",
pages="235--239",
publisher="Ksv TU Košice"
}