Detail publikace
Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti
LINDR, J.
Originální název
Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti
Český název
Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Jak efektivně a moderně vzdělávat absolventy technické univerzity, aby plně obstáli v profesní praxi? Jaké klíčové kompetence kromě odbornosti je třeba rozvíjet? Před takovými otázkami a výzvami budoucnosti stojí současné akademické plány již nyní. Jsou v nich obsaženy předměty teoretického základu, odborné a společenskovědní předměty rozvíjející soft-skills. Kvalitní vysokoškolské vzdělání musí skloubit dohromady odbornost a všeobecnost. Příspěvek analyzuje výsledky hodnocení kvality výuky předmětů Etika v podnikání a Prezentační dovednosti na vybrané fakultě technické univerzity. Sleduje přínos předmětů v čase skrze dlouholeté shromažďování údajů a vyjádření studentů. Snaží se najít kritéria kvality výuky, která přínos předmětů ovlivňují. V závěru se příspěvek zamýšlí nad posláním společenskovědních předmětů pro studenty a pro rozvoj technické univerzity.
Český abstrakt
Jak efektivně a moderně vzdělávat absolventy technické univerzity, aby plně obstáli v profesní praxi? Jaké klíčové kompetence kromě odbornosti je třeba rozvíjet? Před takovými otázkami a výzvami budoucnosti stojí současné akademické plány již nyní. Jsou v nich obsaženy předměty teoretického základu, odborné a společenskovědní předměty rozvíjející soft-skills. Kvalitní vysokoškolské vzdělání musí skloubit dohromady odbornost a všeobecnost. Příspěvek analyzuje výsledky hodnocení kvality výuky předmětů Etika v podnikání a Prezentační dovednosti na vybrané fakultě technické univerzity. Sleduje přínos předmětů v čase skrze dlouholeté shromažďování údajů a vyjádření studentů. Snaží se najít kritéria kvality výuky, která přínos předmětů ovlivňují. V závěru se příspěvek zamýšlí nad posláním společenskovědních předmětů pro studenty a pro rozvoj technické univerzity.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, etika v podnikání, prezentační dovednosti, všeobecnost a odbornost, hodnocení kvality výuky
Vydáno
28.06.2019
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-26-9
Kniha
QUAERE 2019
Číslo vydání
1
Strany od
571
Strany do
578
Strany počet
8
URL
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT159084,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti",
annote="Jak efektivně a moderně vzdělávat absolventy technické univerzity, aby plně obstáli v profesní praxi? Jaké klíčové kompetence kromě odbornosti je třeba rozvíjet? Před takovými otázkami a výzvami budoucnosti stojí současné akademické plány již nyní. Jsou v nich obsaženy předměty teoretického základu, odborné a společenskovědní předměty rozvíjející soft-skills. Kvalitní vysokoškolské vzdělání musí skloubit dohromady odbornost a všeobecnost. Příspěvek analyzuje výsledky hodnocení kvality výuky předmětů Etika v podnikání a Prezentační dovednosti na vybrané fakultě technické univerzity. Sleduje přínos předmětů v čase skrze dlouholeté shromažďování údajů a vyjádření studentů. Snaží se najít kritéria kvality výuky, která přínos předmětů ovlivňují. V závěru se příspěvek zamýšlí nad posláním společenskovědních předmětů pro studenty a pro rozvoj technické univerzity.",
address="Magnanimitas",
booktitle="QUAERE 2019",
chapter="159084",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="Magnanimitas",
year="2019",
month="june",
pages="571--578",
publisher="Magnanimitas",
type="conference paper"
}