Detail publikace
Výuka prezentačních dovedností na technické univerzitě jako kompetence v informační společnosti
LINDR, J.
Originální název
Výuka prezentačních dovedností na technické univerzitě jako kompetence v informační společnosti
Český název
Výuka prezentačních dovedností na technické univerzitě jako kompetence v informační společnosti
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Moderní doba často označovaná jako informační společnost předpokládá všestrannou připravenost studentů do praxe. Je zřejmé, že úspěšné začlenění absolventů do profesního života vyžaduje kromě odbornosti také širokou univerzalitu. Dřívější důraz pouze na nutnost být nejlepší v oboru a porazit v konkurenci ostatní se nyní mění na schopnost disponovat všemi klíčovými kompetencemi, které praxe potřebuje. V kurikulu technické vysoké školy to znamená začlenění společenskovědních předmětů, které rozvíjejí např. soft-skills, cizí jazyky, prezentační dovednosti aj., neboť tyto dovednosti rozhodují o úspěšnosti v různých odvětvích praxe, což si ale studenti ne vždy uvědomují. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou předmětu Prezentační dovednosti na technické univerzitě. Na základě dotazníku jsou vyhodnocena některá kritéria, která vnímání významu předmětu ovlivňují, např. užitečnost, motivace, přínos pro budoucí praxi, přínos pro osobní rozvoj, orientace na kompetence, aktuálnost témat, rozmanitost a zajímavost výuky, obtížnost výuky, osobnost učitele, všeobecný rozvoj aj. Cílem výzkumu je zhodnotit přínos výuky, najít nejvýznamnější kritéria kvality výuky, která jsou pro studenty důležitá, a poodhalit vzájemné souvislosti mezi kritérii. Rozhodnutí, která kritéria nejvíce ovlivňují přínos, je obtížné stanovit a vyžaduje komplexnější posouzení. Popisné statistické zpracování údajů pomůže dospět ke zjištěním, co může zlepšit kvalitu výuky a co umožní lépe realizovat výuku tak, aby co nejvíce rozvinula potřebné rétorické, prezentační a komunikativní dovednosti studentů.
Český abstrakt
Moderní doba často označovaná jako informační společnost předpokládá všestrannou připravenost studentů do praxe. Je zřejmé, že úspěšné začlenění absolventů do profesního života vyžaduje kromě odbornosti také širokou univerzalitu. Dřívější důraz pouze na nutnost být nejlepší v oboru a porazit v konkurenci ostatní se nyní mění na schopnost disponovat všemi klíčovými kompetencemi, které praxe potřebuje. V kurikulu technické vysoké školy to znamená začlenění společenskovědních předmětů, které rozvíjejí např. soft-skills, cizí jazyky, prezentační dovednosti aj., neboť tyto dovednosti rozhodují o úspěšnosti v různých odvětvích praxe, což si ale studenti ne vždy uvědomují. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou předmětu Prezentační dovednosti na technické univerzitě. Na základě dotazníku jsou vyhodnocena některá kritéria, která vnímání významu předmětu ovlivňují, např. užitečnost, motivace, přínos pro budoucí praxi, přínos pro osobní rozvoj, orientace na kompetence, aktuálnost témat, rozmanitost a zajímavost výuky, obtížnost výuky, osobnost učitele, všeobecný rozvoj aj. Cílem výzkumu je zhodnotit přínos výuky, najít nejvýznamnější kritéria kvality výuky, která jsou pro studenty důležitá, a poodhalit vzájemné souvislosti mezi kritérii. Rozhodnutí, která kritéria nejvíce ovlivňují přínos, je obtížné stanovit a vyžaduje komplexnější posouzení. Popisné statistické zpracování údajů pomůže dospět ke zjištěním, co může zlepšit kvalitu výuky a co umožní lépe realizovat výuku tak, aby co nejvíce rozvinula potřebné rétorické, prezentační a komunikativní dovednosti studentů.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, klíčové kompetence, prezentační dovednosti, kritéria kvality výuky, přínos výuky, univerzalita a odbornost
Vydáno
10.09.2019
Nakladatel
TU Košice
Místo
Košice
ISBN
978-80-553-3353-3
Kniha
Vysokoškolská edukácia pre "digitálnu" spoločnosť a v "informačnej" spoločnosti. Časť 2: Vzdelávanie, zručnosti a trh práce
Číslo vydání
1
Strany od
158
Strany do
164
Strany počet
6
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT159083,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Výuka prezentačních dovedností na technické univerzitě jako kompetence v informační společnosti",
annote="Moderní doba často označovaná jako informační společnost předpokládá všestrannou připravenost studentů
do praxe. Je zřejmé, že úspěšné začlenění absolventů do profesního života vyžaduje kromě odbornosti také širokou univerzalitu. Dřívější důraz pouze na nutnost být nejlepší v oboru a porazit v konkurenci ostatní se nyní mění
na schopnost disponovat všemi klíčovými kompetencemi, které praxe potřebuje. V kurikulu technické vysoké školy to znamená začlenění společenskovědních předmětů, které rozvíjejí např. soft-skills, cizí jazyky, prezentační dovednosti aj., neboť tyto dovednosti rozhodují o úspěšnosti v různých odvětvích praxe, což si ale studenti ne vždy uvědomují. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou předmětu Prezentační dovednosti na technické univerzitě. Na základě dotazníku jsou vyhodnocena některá kritéria, která vnímání významu předmětu ovlivňují, např. užitečnost, motivace, přínos pro budoucí praxi, přínos pro osobní rozvoj, orientace na kompetence, aktuálnost témat, rozmanitost
a zajímavost výuky, obtížnost výuky, osobnost učitele, všeobecný rozvoj aj. Cílem výzkumu je zhodnotit přínos výuky, najít nejvýznamnější kritéria kvality výuky, která jsou pro studenty důležitá, a poodhalit vzájemné souvislosti mezi kritérii. Rozhodnutí, která kritéria nejvíce ovlivňují přínos, je obtížné stanovit a vyžaduje komplexnější posouzení. Popisné statistické zpracování údajů pomůže dospět ke zjištěním, co může zlepšit kvalitu výuky a co umožní lépe realizovat výuku tak, aby co nejvíce rozvinula potřebné rétorické, prezentační a komunikativní dovednosti studentů.",
address="TU Košice",
booktitle="Vysokoškolská edukácia pre "digitálnu" spoločnosť a v "informačnej" spoločnosti. Časť 2: Vzdelávanie, zručnosti a trh práce",
chapter="159083",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="TU Košice",
year="2019",
month="september",
pages="158--164",
publisher="TU Košice",
type="conference paper"
}