Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
BELÁK, M. MAXERA, P. SEMELA, M. KLEDUS, R. BRADÁČ, A.
Originální název
Analýza doby, kterou řidič potřebuje k vyhodnocení situace za vozidlem
Český název
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Při vzniku dopravní nehody resp. pro zabránění jejího vzniku je velmi důležitým faktorem chování řidiče a včasná reakce ŘIDIČE na podněty, které přijímá z okolí. Tento článek je zaměřený především na tuto interakci řidič – okolí za různých podmínek prostředí a následně na interakci řidič – vozidlo. Potřeba znalosti doby, kterou řidič potřebuje na vyhodnocení situace za vozidlem například při odbočování či předjíždění vzniká v oblasti zkoumání a analýzy příčin dopravných nehod. Článek referuje výsledky měření, které bylo realizováno v reálném silničním provozu a zahrnovalo množství specifických jízdních situací. Informace o vizuálním vnímání řidiče byly získávány pomocí zařízení eyetracker. Dále bylA data zaznamenávánA pomocí ROZHRANÍ VOZIDLA OBD, GPS a dalších autonomních kamer ve vozidle. Na základě tohoto souboru dat bylo následně možné vyhodnocovat optickou reakci řidiče na vnější podnět přicházející od objektu za vozidlem.
Český abstrakt
Klíčová slova
Situace za vozidlem, reakční doba, měření, eyetracker, eyetracking
Vydáno
28.01.2016
Místo
Brno
Strany od
35
Strany do
41
Strany počet
7
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT128580, author="Michal {Belák} and Pavel {Maxera} and Marek {Semela} and Robert {Kledus} and Albert {Bradáč}", title="Analýza doby, kterou řidič potřebuje k vyhodnocení situace za vozidlem", annote="Při vzniku dopravní nehody resp. pro zabránění jejího vzniku je velmi důležitým faktorem chování řidiče a včasná reakce ŘIDIČE na podněty, které přijímá z okolí. Tento článek je zaměřený především na tuto interakci řidič – okolí za různých podmínek prostředí a následně na interakci řidič – vozidlo. Potřeba znalosti doby, kterou řidič potřebuje na vyhodnocení situace za vozidlem například při odbočování či předjíždění vzniká v oblasti zkoumání a analýzy příčin dopravných nehod. Článek referuje výsledky měření, které bylo realizováno v reálném silničním provozu a zahrnovalo množství specifických jízdních situací. Informace o vizuálním vnímání řidiče byly získávány pomocí zařízení eyetracker. Dále bylA data zaznamenávánA pomocí ROZHRANÍ VOZIDLA OBD, GPS a dalších autonomních kamer ve vozidle. Na základě tohoto souboru dat bylo následně možné vyhodnocovat optickou reakci řidiče na vnější podnět přicházející od objektu za vozidlem.", booktitle="ExFoS 2016 XXV. mezinárodní vědecká konference Soudního inženýrství Sborník příspěvků", chapter="128580", howpublished="electronic, physical medium", year="2016", month="january", pages="35--41", type="article in a collection out of WoS and Scopus" }