Detail publikace
Hledání ideálu dobré školy skrze efektivní sepětí všeobecnosti a odbornosti
LINDR, J.
Originální název
Hledání ideálu dobré školy skrze efektivní sepětí všeobecnosti a odbornosti
Český název
Hledání ideálu dobré školy skrze efektivní sepětí všeobecnosti a odbornosti
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Moderní doba klade vysoké nároky na absolventy vysokých škol, aby uspěli v profesionální praxi, v pracovním zařazení a osobním životě. Univerzity je musejí k tomuto zařazení adekvátně připravit. Proto se vysoké školy snaží neustále zvyšovat efektivitu a kvalitu výuky. Vysoké školy se orientují na modernizaci vzdělávacího obsahu v souladu s pojmem "dobrá škola". Dobrá škola je taková, která naplňuje výukové cíle a zvyšuje úroveň svých vzdělávacích aktivit. Technické univerzity rozvíjejí nejen odborné kompetence, ale i všeobecné klíčové kompetence prostřednictvím společenskovědních předmětů a soft-skills. Příspěvek popisuje ideály všeobecného vzdělávání a rozebírá důvody, proč je užitečné věnovat pozornost společenskovědním předmětům. Příspěvek shrnuje zkušenosti s výukou vybraných společenskovědních předmětů na Fakultě stavební VUT v Brně. Sumarizuje, jak studenti hodnotí jejich výuku a v čem vidí jejich přínos. Spojení mezi odbornými a všeobecně vzdělávacími předměty naplňuje ideály profilu absolventa a zároveň se podílí na kultivaci osobnosti a humanizaci technického prostředí.
Český abstrakt
Moderní doba klade vysoké nároky na absolventy vysokých škol, aby uspěli v profesionální praxi, v pracovním zařazení a osobním životě. Univerzity je musejí k tomuto zařazení adekvátně připravit. Proto se vysoké školy snaží neustále zvyšovat efektivitu a kvalitu výuky. Vysoké školy se orientují na modernizaci vzdělávacího obsahu v souladu s pojmem "dobrá škola". Dobrá škola je taková, která naplňuje výukové cíle a zvyšuje úroveň svých vzdělávacích aktivit. Technické univerzity rozvíjejí nejen odborné kompetence, ale i všeobecné klíčové kompetence prostřednictvím společenskovědních předmětů a soft-skills. Příspěvek popisuje ideály všeobecného vzdělávání a rozebírá důvody, proč je užitečné věnovat pozornost společenskovědním předmětům. Příspěvek shrnuje zkušenosti s výukou vybraných společenskovědních předmětů na Fakultě stavební VUT v Brně. Sumarizuje, jak studenti hodnotí jejich výuku a v čem vidí jejich přínos. Spojení mezi odbornými a všeobecně vzdělávacími předměty naplňuje ideály profilu absolventa a zároveň se podílí na kultivaci osobnosti a humanizaci technického prostředí.
Klíčová slova
Kurikulum, klíčové kompetence, odborné kompetence, dobrá škola, modernizace a efektivita, soft skills, společenskovědní předměty, všeobecnost a odbornost
Vydáno
30.06.2015
Nakladatel
STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4431-7
Kniha
Úloha interdisciplinárného vzdelávania v humanizácii technického prostredia
Číslo vydání
1
Strany od
65
Strany do
71
Strany počet
7
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT120988,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Hledání ideálu dobré školy skrze efektivní sepětí všeobecnosti a odbornosti",
annote="Moderní doba klade vysoké nároky na absolventy vysokých škol, aby uspěli v profesionální praxi, v pracovním zařazení a osobním životě. Univerzity je musejí k tomuto zařazení adekvátně připravit. Proto se vysoké školy snaží neustále zvyšovat efektivitu a kvalitu výuky. Vysoké školy se orientují na modernizaci vzdělávacího obsahu v souladu s pojmem "dobrá škola". Dobrá škola je taková, která naplňuje výukové cíle a zvyšuje úroveň svých vzdělávacích aktivit. Technické univerzity rozvíjejí nejen odborné kompetence, ale i všeobecné klíčové kompetence prostřednictvím společenskovědních předmětů a soft-skills. Příspěvek popisuje ideály všeobecného vzdělávání a rozebírá důvody, proč je užitečné věnovat pozornost společenskovědním předmětům. Příspěvek shrnuje zkušenosti s výukou vybraných společenskovědních předmětů na Fakultě stavební VUT v Brně. Sumarizuje, jak studenti hodnotí jejich výuku a v čem vidí jejich přínos. Spojení mezi odbornými a všeobecně vzdělávacími předměty naplňuje ideály profilu absolventa a zároveň se podílí na kultivaci osobnosti a humanizaci technického prostředí.",
address="STU Bratislava",
booktitle="Úloha interdisciplinárného vzdelávania v humanizácii technického prostredia",
chapter="120988",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="STU Bratislava",
year="2015",
month="june",
pages="65--71",
publisher="STU Bratislava",
type="conference paper"
}