Detail publikace
Rozvoj všeobecného vzdělávání jako teorie, program, vize a cesta
LINDR, J.
Originální název
Rozvoj všeobecného vzdělávání jako teorie, program, vize a cesta
Český název
Rozvoj všeobecného vzdělávání jako teorie, program, vize a cesta
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Koncept kurikula a klíčových kompetencí předpokládá zkvalitnění jak vzdělávací koncepce na všech stupních vzdělávacího systému, tak úspěšnost absolventa v profesní praxi i v ţivotě. Kurikulum, idea všeobecného rozvoje a klíčové kompetence chce vybavit absolventy potřebnými vědomostmi a dovednostmi, aby zvládli tempo společensko-profesního života po odborné i lidské stránce. To předpokládá rozvoj všeobecného i odborného vzdělávání. Jak spojit vizi všeobecnosti a odbornosti do jednotícího systému tak, aby plně odpovídal nárokům moderního vzdělávání? Příspěvek se zabývá koncepcí, realizací i zpětnovazební reflexí začlenění společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Sleduje zejména výsledky výuky společenskovědních předmětů pohledem učitelů i studentů a úspěchy i problémy, které s sebou nese kombinace akademického a polytechnického pojetí kurikula.
Český abstrakt
Koncept kurikula a klíčových kompetencí předpokládá zkvalitnění jak vzdělávací koncepce na všech stupních vzdělávacího systému, tak úspěšnost absolventa v profesní praxi i v ţivotě. Kurikulum, idea všeobecného rozvoje a klíčové kompetence chce vybavit absolventy potřebnými vědomostmi a dovednostmi, aby zvládli tempo společensko-profesního života po odborné i lidské stránce. To předpokládá rozvoj všeobecného i odborného vzdělávání. Jak spojit vizi všeobecnosti a odbornosti do jednotícího systému tak, aby plně odpovídal nárokům moderního vzdělávání? Příspěvek se zabývá koncepcí, realizací i zpětnovazební reflexí začlenění společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Sleduje zejména výsledky výuky společenskovědních předmětů pohledem učitelů i studentů a úspěchy i problémy, které s sebou nese kombinace akademického a polytechnického pojetí kurikula.
Klíčová slova
Vzdělávání, kurikulum, všestranný rozvoj studenta, klíčové kompetence, společenskovědní předměty, hodnocení kvality výuky.
Vydáno
10.09.2014
Nakladatel
FVT TU Košice
Místo
Prešov
ISBN
978-80-553-1808-0
Kniha
Technologické vzdelávanie v sociokultúrnom a environmentálnom kontexte
Číslo vydání
1
Strany od
62
Strany do
66
Strany počet
5
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT112914,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Rozvoj všeobecného vzdělávání jako teorie, program, vize a cesta",
annote="Koncept kurikula a klíčových kompetencí předpokládá zkvalitnění jak vzdělávací koncepce na všech stupních vzdělávacího systému, tak úspěšnost absolventa v profesní praxi i v ţivotě. Kurikulum, idea všeobecného rozvoje a klíčové kompetence chce vybavit absolventy potřebnými vědomostmi a dovednostmi, aby zvládli tempo společensko-profesního života po odborné i lidské stránce. To předpokládá rozvoj všeobecného i odborného vzdělávání. Jak spojit vizi všeobecnosti a odbornosti do jednotícího systému tak, aby plně odpovídal nárokům moderního vzdělávání? Příspěvek se zabývá koncepcí, realizací i zpětnovazební reflexí začlenění společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Sleduje zejména výsledky výuky společenskovědních předmětů pohledem učitelů i studentů a úspěchy i problémy, které s sebou nese kombinace akademického a polytechnického pojetí kurikula.",
address="FVT TU Košice",
booktitle="Technologické vzdelávanie v sociokultúrnom a environmentálnom kontexte",
chapter="112914",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="FVT TU Košice",
year="2014",
month="september",
pages="62--66",
publisher="FVT TU Košice",
type="conference paper"
}