Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
diplomová práce
Autor práce: Ing. Miroslav Patočka, Ph.D.
Ak. rok: 2013/2014
Vedoucí: Ing. Martin Smělý, Ph.D.
Oponent: Ing. Lubomír Sedlák
Tato diplomová práce navazuje na předchozí práce zpracované na Ústavu pozemních komunikacích FAST VUT zabývající se úpravami silnice I/43 Brno – Svitavy. V souladu s územním plánem obce Lipůvky je navržena stavební úprava stávající provizorní třípaprskové okružní křižovatky s jedním pruhem na okružním pásu na čtyřpaprskovou turbo okružní křižovatku typu „vajíčko“. Křižovatka silnic I/43 a II/379 se v podmínkách stávajícího stavu v období ranních špiček všedních dnů a páteční a nedělní odpolední špičky vyznačuje rozsáhlými kongescemi, proto je rovněž provedeno kapacitní posouzení navržené křižovatky a porovnání se stávajícím stavem. Výstavba čtvrtého paprsku křižovatky je motivována jednak plánovaným rozšířením obytné zástavby a vznikem průmyslové zóny na jihozápadním okraji obce a jednak záměrem přeložit krajskou silnici II/379 mimo souvisle zastavenou oblast obce. Silnice I/43 tvoří významnou dopravní tepnu severně od Brna, proto je zřejmá snaha o eliminaci tzv. úzkých hrdel na její trase. Součástí práce je i teoretický úvod zabývající se navrhováním turbo okružních křižovatek v zahraničí.
turbo okružní křižovatka, turbo blok, kapacita, intenzita dopravy, návrhové období, průplety, kolizní body, pseudokonflikty, dopravní značení, teorie časových mezer, kritický časový odstup, následný časový odstup, mikrosimulace
Termín obhajoby
04.02.2014
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
A
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta stavební
Ústav
Ústav pozemních komunikací
Studijní program
Stavební inženýrství (N-P-C-SI)
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavby (K)
Posudek vedoucíhoIng. Martin Smělý, Ph.D.
Posudek oponentaIng. Lubomír Sedlák
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová