Detail publikace

Namrzavost zemin a zlepšených zemin v podloží pozemních komunikací

STEHLÍK, D.

Originální název

Namrzavost zemin a zlepšených zemin v podloží pozemních komunikací

Anglický název

Frost susceptibility of soils and improved soils in subgrade of roads

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Po roce 1990 byl v České republice velký zájem o technologii zlepšování nevhodných zemin v podloží pozemních komunikací. Silniční laboratoře začaly navrhovat a posuzovat zlepšené zeminy hydraulickým pojivem. Důležitou vlastností pro hodnocení vhodnosti použití zemin a zlepšených zemin do podloží vozovky je namrzavost. Na fakultě stavební, ústavu pozemních komunikací je namrzavost měřena přímou metodou.

Anglický abstrakt

After 1990 was in Czech Republic great boom the technology of improvement of soils with flow of the new machines and equipment. Road laboratories were not prepared to tested improvement soils. Well-established standards invalidated and the new standards out of account with technology of improvement soils. University of Technology brno, Faculty of Civil Engineering, Departement of Roads developed new equipment to measured of the frost heave for improvement soils. The test termed "Testing of frost susceptibility soils" and used to testing soils and improved soils (lime, cement, fly-ash, e.g.).

Klíčová slova v angličtině

frost susceptibility, frost heave, improved soils

Autoři

STEHLÍK, D.

Vydáno

4. 2. 2004

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

Místo

Brno

ISBN

80-214-2560-1

Kniha

JUNIORSTAV 2004, 6. odborná konference doktorského studia

Strany od

147

Strany do

150

Strany počet

4

BibTex

@inproceedings{BUT12011,
  author="Dušan {Stehlík}",
  title="Namrzavost zemin a zlepšených zemin v podloží pozemních komunikací",
  booktitle="JUNIORSTAV 2004, 6. odborná konference doktorského studia",
  year="2004",
  pages="4",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební",
  address="Brno",
  isbn="80-214-2560-1"
}