Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.03.2023 — 28.02.2026
Zdroje financování
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
- plně financující (2023-01-01 - 2024-12-31)
O projektu
Je prokázáno, že semiaktivně (S/A) řízené systémy odpružení v automobilech zvýší pohodlí pasažérů a jízdní vlastnosti. Významného zlepšení je možné dosáhnout použitím rychlého S/A řízení s tlumičem s krátkou časovou odezvou (např. magnetoreologický). To klade vysoké nároky na řídicí systém z hlediska senzoriky (rozlišení, atd.) či zpracování signálů (filtrace, atd.). Optimalizace těchto vlastností je zásadní pro efektivnost systému a širší rozšíření v průmyslové praxi.
Označení
FSI-S-23-8212
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Klapka Milan, doc. Ing., Ph.D. - hlavní řešitelBlahuta Jiří, Bc. - spoluřešitelČupr Martin, Ing. - spoluřešitelDolíhal František, Bc. - spoluřešitelJeniš Filip, Ing. - spoluřešitelSalva Matúš, Ing. - spoluřešitelSkoupý Martin, Bc. - spoluřešitelŠebesta Karel, Ing. - spoluřešitelUhlíř Radim, Bc. - spoluřešitelŽáček Jiří, Ing. - spoluřešitel
Útvary
Ústav konstruování- interní (01.01.2023 - 31.12.2025)Fakulta strojního inženýrství- příjemce (01.01.2023 - 31.12.2025)
Výsledky
KUBÍK, M.; BORIN,D; ODENBACH,S. Transient dynamics of the field induced force in the isotropic magnetorheological elastomer. Smart Materials and Structures, 2023, vol. 32, no. 6, p. 1-11. ISSN: 1361-665X.Detail
BASARGAN, H.; JENIŠ, F.; MIHÁLY, A.; GÁSPÁR, P. Fault-tolerant control of semi-active suspension in case of oil leakage of magnetorheological damper. In 2023 EUROPEAN CONTROL CONFERENCE, ECC. Bucharest, Romania: IEEE, 2023. ISBN: 978-3-907144-08-4.Detail
KUBÍK, M.; STRECKER, Z.; ROUPEC, J.; MAZŮREK, I.; MACHÁČEK, O.; PALOUŠEK, D.; KOUTNÝ, D.; VUT v Brně: SKELETON FOR MAGNETIC CORE AND METHOD FOR MANUFACTURING THE SAME. EP3373311, patent. (2022)Detail