Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 1.1.2013 — 31.12.2014
Funding resources
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
- whole funder (1. 1. 2013 - 31. 12. 2014)
- whole funder (1. 1. 2014 - 31. 12. 2015)
On the project
Počátek druhého desetiletí jedenadvacátého století je charakterizován protrahující se ekonomickou krizí, která akcentuje zvýšené nároky na transformaci stávajících evropských i globálních systémů. Podstatou předkládaného projektu je analýza faktorů podílejících se na aktuálním rozvoji managementu a marketingu v kontextu Evropské unie a hledání nových efektivnějších přístupů především s ohledem na podnikovou a organizační praxi.
Mark
FP-S-13-2053
Default language
Czech
People responsible
Rašticová Martina, doc. PhDr., Ph.D. - principal person responsibleAntal Dominik, Ing. - fellow researcherBartošek Vladimír, Ing., Ph.D. - fellow researcherBitomská Kateřina, Ing. - fellow researcherBrádlová Veronika, Ing. - fellow researcherBumberová Veronika, Ing., Ph.D. - fellow researcherČernohorská Lenka, Ing., Ph.D. - fellow researcherHolubík Jan, Ing. - fellow researcherChalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA - fellow researcherJedličková Lucie, Ing., Ph.D. - fellow researcherJevická Andrea, Bc. - fellow researcherJurová Marie, prof. Ing., CSc. - fellow researcherJuřica Pavel, Ing. et Ing., Ph.D. - fellow researcherKonečná Zdeňka, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcherKonečný Štěpán, Mgr., Ph.D. - fellow researcherKoráb Vojtěch, prof. Ing., Dr., MBA - fellow researcherKoudelková Petra, Ing., Ph.D. - fellow researcherMazlová Tamara, Ing., Ph.D. - fellow researcherMegová Simona, Ing. et Ing. - fellow researcherMilichovský František, Ing., Ph.D., MBA, DiS. - fellow researcher
Units
Institute of Management- responsible department (1.1.1989 - not assigned)Institute of Management- internal (1.1.2013 - 31.12.2014)Faculty of Business and Management- beneficiary (1.1.2013 - 31.12.2014)
Results
MEGOVÁ, S.; PÁLKA, L. VYUŽITÍ BUSINESS MODELU CANVAS PŘI TVORBĚ MARKETINGOVÉ STRATEGIE. In Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 roč. VIII. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2018, 2018. s. 225-231. ISBN: 978-80-87952-26-9.Detail
ŠUPINA, T.; JUROVÁ, M.; HOLUBÍK, J. Hodnocení použití diskrétní simulace jako nástroje pro podporu manažerského rozhodování ve výrobním podniku. Acta academica karviniensia, 2014, roč. 2014, č. 4, s. 88-96. ISSN: 1212-415X.Detail
JUŘICA, P. Hodnocení úrovně procesního řízení v produkčních systémech. Brno: 2014. s. 1-176.Detail
AFONINA, A.; CHALUPSKÝ, V. The performance of high-tech companies: The evidence from the Visegrad Group. Ekonomická revue, 2014, vol. XVII, no. 4, p. 181-198. ISSN: 1212-3951.Detail
DOLEŽALOVÁ, E.; KORÁB, V. Non-financial Reasons for the decline af Small and Medium-Sized Enterprises. In European Entrepreneurship in the Globalizing Economy: Preparation of New Generation of Entrepreneurs and Business Leaders. I. Sofia, Bulharsko: BAMDE, 2014. p. 91-114. ISBN: 978-954-9827-13-2.Detail
KORÁB, V. ŘÍZENÍ NÁSLEDNICTVÍ V RODINNÝCH PODNICÍCH: PŘÍPADOVÁ STUDIE ÚSPĚŠNÉHO PŘEDÁNÍ MOCI V MALÉM RODINNÉM PODNIKU. In AKTUÁLNE PROBLÉMY PODNIKOVEJ SFÉRY 2014, Zborník vedeckých prác. Bratislava, Slovenská republika: Ekonóm, Bratislava, 2014. s. 214-220. ISBN: 978-80-225-3867-1.Detail
KITA, P. MNOHONÁSOBNÁ HODNOTA PRE ZÁKAZNÍKA – SÚČASŤ NOVÉHO OBCHODNÉHO MODELU V KONTEXTE TRVALO UDRŽATEĽNÉHO ROZVOJA. In VII. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE DOKTORANDŮ A MLADÝCH VĚDECKÝCH PRACOVNÍKŮ KARVINÁ 7. LISTOPADU 2014. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2014. s. 396-406. ISBN: 978-80-7248-836-0.Detail
KITA, P. Theoretical aspects of integrating multiple value for the customer into the business model in context of sustainable development. In The Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists MERKÚR 2014. Bratislava: EKONÓM, 2014. p. 98-106. ISBN: 978-80-225-3993-7.Detail
KITA, P. Integrácia udržateľného vytvárania mnohonásobnej hodnoty pre zákazníka v novom obchodnom modeli podniku. In Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania, Zborník recenzovaných príspevkov z 2. medzinárodnej vedeckej konferencie. 2. Košice: Podnikovohospodáska fakulta so sídlom v Košiciach, Ekonomická univerzita v Bratislave, 2014. s. 252-259. ISBN: 978-80-225-3982-1.Detail
BARTOŠEK, V.; ŠUNKA, J.; VARJAN, M. Logistické řízení podniku v 21. století. CERM. CERM. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2014. 166 s. ISBN: 9788072048243.Detail
SCHÜLLER, D.; RAŠTICOVÁ, M. KRITÉRIA SPOKOJENOSTI S KVALITOU SLUŽEB VYSOKÝCH ŠKOL Z POHLEDU STUDENTŮ VYBRANÝCH EVROPSKÝCH ZEMÍ. Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, 2014, roč. 21, č. 32, s. 98-108. ISSN: 1804-8048.Detail
MILICHOVSKÝ, F.; KUBA, K. Sbírka příkladů k předmětu Organizace přípravy výroby. Sbírka příkladů k předmětu Organizace přípravy výroby. Brno: CERM, 2014. ISBN: 978-80-7204-906-6.Detail
RAŠTICOVÁ, M.; KONEČNÝ, Š. Work-Life Balance in Male and Female Managers of Selected Companies in the Czech Republic. In Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation. Milan, Italy: International Business Information Management Association (IBIMA), 2014. p. 2128-2142. ISBN: 978-0-9860419-3-8.Detail
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. MARKET ORIENTATION AND STRATEGIC BEHAVIOUR AT HIGH-TECH COMPANIES. E a M: Ekonomie a Management, 2014, vol. 17, no. 4, p. 86-100. ISSN: 1212-3609.Detail
PUTNOVÁ, A.; REŽŇÁKOVÁ, M. AGE MANAGEMENT - A NEW CHALLENGE: CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC. In MANAGING IN AN INTERCONNECTED WORLD: PIONEERING BUSINESS AND TECHNOLOGY EXCELLENCE. GBATA. United States of America, 2014: Global Business and Technology Association, 2014. p. 515-521. ISBN: 1-932917-10-1.Detail
PUTNOVÁ Anna. Can a Social Audit Prevent a Company from Going Bankrupt?. In Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation. IBIMA. Milan, Italy: International Business Information Management Association (IBIMA), 2014. p. 1663-1669. ISBN: 978-0-9860419-3-8.Detail
SIMANAVICIUS, A.; LAZAUSKAS, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Methods of Tourism Risk Perception: Economic Assessment. Transformations in Business&Economics, 2014, vol. 13, no. 2A(32A), p. 311-323. ISSN: 1648-4460.Detail
POLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I. The internationalization of SMEs in the Czech Republic: strategic and knowledge development issues. In Internationalization of Firms from Economies in TRansition: The effects of Politico-Economic Paradigm Shift. New Horizons in International Business. UK: Edward Elgar Publishing, Inc., 2014. p. 90-108. ISBN: 978-1-78347-469-1.Detail
SCHÜLLER, D.; CHLEBOVSKÝ, V.; DOUBRAVSKÝ, K.; CHALUPSKÝ, V. The Conceptual Scheme for Managing University Stakeholders Satisfaction. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2014, vol. 62, no. 4, p. 719-727. ISSN: 1211-8516.Detail
KOVÁČ, M.; KUBA, K.; MILICHOVSKÝ, F. Usage of lean management in Czech engineering: Case Study. In Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation. Milan, Italy: International Business Information Management Association (IBIMA), 2014. p. 359-366. ISBN: 978-0-9860419-3-8.Detail
Responsibility: Rašticová Martina, doc. PhDr., Ph.D.