Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 1.3.2021 — 28.2.2022
Funding resources
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
- whole funder (1. 1. 2021 - 31. 12. 2022)
On the project
V globálním podnikatelském prostředí se objevují společnosti založené na inovativních obchodních konceptech s velkým potenciálem růstu. Vytváří se velké množství technologických start-upů, které mají velký potenciál a jsou schopny nabídnout produkt s vysokou přidanou hodnotou pro potenciálního zákazníka. Mnoho start-upů však končí v určité fázi životního cyklu v důsledku méně efektivní marketingové strategie a kvůli silné konkurenci technologických start-upů na globálním trhu.
Mark
FP-J-21-7189
Default language
Czech
People responsible
Ulč Jakub, Ing. - principal person responsibleChlebovský Vít, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcherMandel Miroslav, Ing. - fellow researcher
Units
Faculty of Business and Management- responsible department (14.1.2021 - not assigned)Institute of Management- internal (1.1.2021 - 31.12.2021)Faculty of Business and Management- beneficiary (1.1.2021 - 31.12.2021)
Results
MANDEL, M.; PFEIFER, M. R. Supply Chains Strategies during COVID-19: Green Supply Chain vs. Supply Chain Sustainability. Journal of Supply Chain and Customer Relationship Management, 2022, vol. 2022, no. 1, ISSN: 2326-7046.Detail
MANDEL, M.; PFEIFER, M. R. COVID-19 Impact on Company Strategies: A meta-analysis on Supply Chain Sustainability and Green Supply Chain. In Proceedings of the 38th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) November 2021, Sevilla, Spain. U.S.A. Library of Congress. Pennsylvania, United States of America: IBIMA Publishing, 2022. p. 2355-2367. ISBN: 978-0-9998551-6-4. ISSN: 2767-9640.Detail
MANDEL, M. New trends of marketing strategies of technological start-up. Workshop specifického výzkumu 2021. Brno: Vysoké učení technické, 2021. p. 85-91. ISBN: 978-80-214-6069-0.Detail
ULČ, J. Pitfalls of a Technology Start-up. Workshop specifického výzkumu 2021. Brno: Vysoké učení technické, 2021. p. 147-156. ISBN: 978-80-214-6069-0.Detail
ULČ, J.; MANDEL, M. Response of Technology Start-up to the New Theoretical Framework of the Lifecycle and its Stages. In PERSPECTIVES OF BUSINESS AND ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT: DIGITAL TRANSFORMATION FOR BUSINESS MODEL INNOVATION: COLLECTED ABSTRACTS AND PROGRAMME OF INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE. Brno: Brno University of Technology, Faculty of Business and Management, 2021. p. 72-72. ISBN: 978-80-214-6004-1.Detail
ULČ, J.; MANDEL, M. Technology Start-up Marketing Strategy and Lifecycle: First Empirical Findings by Qualitative Research. Trends in Economics and Management, 2021, vol. 15, no. 28, p. 71-91. ISSN: 2336-6508.Detail
ULČ, J. Lifecycle of technology start-ups and characteristics of individual stages: New Theoretical Framework. In PERSPECTIVES OF BUSINESS AND ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT: DIGITAL TRANSFORMATION FOR BUSINESS MODEL INNOVATION. Brno: Brno University of Technology, Faculty of Business and Management, 2021. p. 170-182. ISBN: 978-80-214-6005-8.Detail
ULČ, J.; MANDEL, M. First Updates to the New Theoretical Framework of Technology Start-up Lifecycle Stages. In Merkúr 2021 : Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists. Bratislava, Slovak Republic: Vydavateľstvo EKONÓM, University of Economics in Bratislava, 2021. p. 272-282. ISBN: 978-80-225-4909-7.Detail
Responsibility: Ulč Jakub, Ing.