Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Master's Thesis
Author of thesis: Ing. Ondřej Áč
Acad. year: 2024/2025
Supervisor: Ing. Michal Vlnas
Reviewer: Ing. Tomáš Milet, Ph.D.
This thesis addresses the issue of photorealistic rendering methods in the context of multi-view rendering and their subsequent application in the generation of images used for viewing on 3D displays. To achieve this goal, an adaptive multi-view path tracing algorithm is used, that aims to improve the convergence speed of the rendered scenes, based on a principle of reusing light paths, whose prefix is visible from multiple views. The thesis firstly describes the fundamental principles of the path tracing algorithm and its existing modifications for multi-view rendering. Next are presented the fundamental principles of the used multi-view rendering algorithm, along with its practical implementation as a plugin inside the Mitsuba 3 library. Lastly the results are evaluated, comparing the improvements in rendering speed and quality to other existing methods, along with a demonstration of outputs on 3D display.
path tracing, multi-view rendering, 3D display, Mitsuba
Date of defence
26.06.2025
Result of the defence
Defended (thesis was successfully defended)
Grading
B
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných, např. ohledně vymezení 3D fotorealistického vykreslení oproti stávajícím řešením či možnosti využití jiného renderovacího jádra. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B - velmi dobře.
Topics for thesis defence
Language of thesis
Czech
Faculty
Fakulta informačních technologií
Department
Department of Computer Graphics and Multimedia
Study programme
Information Technology and Artificial Intelligence (MITAI)
Specialization
Computer Graphics and Interaction (NGRI)
Composition of Committee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík, dr. h. c. (předseda) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (člen) doc. Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen) doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (člen) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen)
Supervisor’s reportIng. Michal Vlnas
Celkově se jedná o perfektní práci. Student splnil zadání a ještě jej rozšířil o několik vylepšení (včetně uživ. rozhraní). Implementovaný algoritmus byl oproti původnímu článku vylepšen a optimalizován na dané prostředí.
Cílem práce bylo implementovat algoritmus pro více-pohledové realistické zobrazování ve vědeckém prostředí Mitsuba Renderer. Zadání bych definoval jako značně obtížné, jelikož toto prostředí samo o sobě je velmi komplikované a současně i daný algoritmus (řešený dle vědeckého článku) je taktéž složitý. Výsledek byl navíc ještě optimalizován a testován pro 3D displeje typu Looking Glass. S celkovými výsledky jsem naprosto spokojen.
Práce byla dokončena relativně na poslední chvíli, nicméně na kvalitě to dle mého názoru neubralo. Výslednou práci jsem několikrát viděl.
-
Student využil základní literaturu poskytnutou vedoucím a následně sám vyhledával další.
Student byl aktivní, svoji práci konzultoval (i když někdy celkem svérázným způsobem) a řešil vždy konkrétní problémy.
Grade proposed by supervisor: A
Reviewer’s reportIng. Tomáš Milet, Ph.D.
Kvalitu práce hlavně snižuje její těžká pochopitelnost daná neschopností danou problematiku efektivně vysvětlit. Kusy textu využívají nevhodný způsob prezentace informací. Ač na povrchu práce vypadá hezky, prezentační schopnosti značně pokulhávají. Realizace je povedená, ale celkový dojem je spíše průměrný.
Evaluation level: zadání splněno
Body zadání jsou splněny.
Evaluation level: je v obvyklém rozmezí
Technická práce je v obvyklém rozsahu, avšak mnoho textů je nepoužitelných, neboť selhává efektivně, názorně, srozumitelně a stručně předat nějakou informaci.
Pochopitelnost práce není dobrá. Některé části jsou těžce pochopitelné a chybí využití aparátů pro lepší a názornější vysvětlení, zvláště obrázků a diagramů. Jiné části jsou nepochopitelné. Celkově nemá text dostatečnou kvalitu na to, aby sděli užitečnou informaci. Čtenář dostane jen mlhavý přehled o tématu, ale hlubší pochopení je velmi obtížné.
Další chyby:
Práce obsahuje množství chyb, například:
Práce využívá 22 vhodných zdrojů informací. Jejich využití však obsahuje několik kritických chyb.
Realizační výstup je odveden precizně. Zdrojové kódy jsou strukturované a rozdělené do podsložek.
Práce by mohla posloužít jako startovací můstek pro vývoj vícepohledového path-traceru pro holografické displeje.
Evaluation level: obtížnější zadání
Zadání je obtížnější. Důvodem je práce s mnoha technologiemi, které jsou netriviálně propojeny.
Grade proposed by reviewer: C
Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová