Master's Thesis

Chat Bot Applications in CI/CD Processes

Final Thesis 5.71 MB

Author of thesis: Ing. Evžen Gasta

Acad. year: 2023/2024

Supervisor: RNDr. Marek Rychlý, Ph.D.

Reviewer: Mgr. Ing. Pavel Očenášek, Ph.D.

Abstract:

This Master's thesis focuses on optimizing the precious time of Container Verification Pipeline (CVP) team members in Red Hat by integrating chatbot into their day-to-day DevOps workflows. The goal of this thesis is to lower the time required to execute various tasks and, thanks to that, save human resources. For the development of this chatbot, an AI service from Google was used, that allows the user to create an AI agent with ease. The chatbot is split into two parts (due to security and accessibility) and uses Request/Response architecture. In the end, tasks will be evaluated and compared to the current execution of tasks.

Keywords:

Jenkins, CI/CD, DevOps, OpenShift, Amazon SQS, Red Hat AMQ, chatbot, AI, Google Dialogflow

Date of defence

19.06.2024

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaBznamka

Grading

B

Process of defence

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Topics for thesis defence

  1. Pod jakou licencí jste svou aplikaci vytvořil a jaký mám aplikace dosah použití (ČR/zahraničí)?
  2. Z jakého důvodu jste si pro implementaci AI vybral právě Google Dialogflow? Provedl jste srovnání s ostatními AI systémy?
  3. Dalo by se vaše řešení použít ke zjištění co nastalo za problém a jak ho řešit?

Language of thesis

English

Faculty

Department

Study programme

Information Technology and Artificial Intelligence (MITAI)

Specialization

Software Engineering (NSEN)

Composition of Committee

doc. Ing. Ondřej Ryšavý, Ph.D. (předseda)
doc. RNDr. Jitka Kreslíková, CSc. (člen)
doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (člen)
Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen)
Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen)
Ing. Radek Hranický, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
RNDr. Marek Rychlý, Ph.D.

Celkově považuji přístup studenta za lehce nadstandardní a navrhuji hodnotit práci stupněm velmi dobře (B).

Evaluation criteria Verbal classification
Informace k zadání

Cílem práce bylo vyvinout chat-bot aplikaci pro podporu procesu integrace a nasazení software. Zadání hodnotím jako středně obtížné a považuji ho za splněné.

Aktivita při dokončování

Práce byla dokončena v předstihu a její výsledná podoba byla dostatečně konzultována. Připomínky byly zapracovány.

Publikační činnost, ocenění

Bez publikací či ocenění.

Práce s literaturou

Přestože se jednalo o implementačně zaměřenou práci, student samostatně vyhledal a použil větší množství relevantní literatury.

Aktivita během řešení, konzultace, komunikace

Student pracoval samostatně, avšak postup řešení často a průběžně konzultoval. Na konzultacích byl vždy dobře připraven a přicházel již s připravenými řešeními diskutovaných problémů. Všechny termíny byly dodrženy.

Points proposed by supervisor: 85

Grade proposed by supervisor: B

Textová zpráva je nadprůměrná. Realizační výstup je velmi dobrý a v praxi dobře použitelný. Z tohoto důvodu navrhuji nadprůměrné hodnocení B.

Evaluation criteria Verbal classification Points
Rozsah splnění požadavků zadání

Evaluation level: zadání splněno

Všechny body zadání byly splněny.

Rozsah technické zprávy

Evaluation level: je v obvyklém rozmezí

Práce čítá celkem 52 číslovaných tištěných stran, přičemž samotný text práce bez úvodních formálních stránek, bez literatury a příloh čítá cca 52 normostran (bez započítání obrázků). Vzhledem k tomu, že text je proložen velkým množstvím obrázků, rozsah práce dosahuje obvyklého rozmezí pro diplomovou práci.

Prezentační úroveň technické zprávy

Logická struktura technické zprávy je dobrá, rozsahy kapitol jsou přiměřené a pro čtenáře pochopitelné. Po prezentační stránce je úroveň práce spíše nadprůměrná.

85
Formální úprava technické zprávy

Po typografické stránce je práce nadprůměrná, čemuž pomohla i volba sázecího systému. Po jazykové stránce nemám zásadnější výhrady. Vítám zpracování práce v anglickém jazyce.

87
Práce s literaturou

Seznam literatury čítá celkem 45 zdrojů, přičemž velké množství z nich jsou odborné články. Všechny zdroje jsou v anglickém jazyce. Student však vychází i z knižní zahraniční literatury.
Výběr zdrojů považuji vzhledem k aplikačnímu charakteru práce za velmi vhodný a nasvědčuje tomu, že student si udělal v předmětné oblasti velmi dobrý přehled.

85
Realizační výstup

Realizační výstup práce byl předveden oponentovi a je funkční a velmi dobrý. Implementované řešení je dobře použitelné v praxi, čemu nasvědčuje i množství uživatelů, kteří jsou připraveni systém ve firmě používat.

85
Využitelnost výsledků

Výstup práce je spíše aplikačního charakteru. Přesto mohou být postup řešení i výsledky inspirací pro tvorbu podobných projektů založených AI.

Náročnost zadání

Evaluation level: průměrně obtížné zadání

Cílem práce bylo navrhnout a implementovat aplikaci typu chatbot s interakcí s Jenkins serverem ve vybrané společnosti, která bude použita pro komunikaci mezi vývojovými týmy . Zadání práce bylo průměrně náročné.

Topics for thesis defence:
  1. Z jakého důvodu jste si pro implementaci AI vybral právě Google Dialogflow? Provedl jste srovnání s ostatními AI systémy?
  2. Pod jakou licencí jste svou aplikaci vytvořil a jaký mám aplikace dosah použití (ČR/zahraničí)?
Points proposed by reviewer: 80

Grade proposed by reviewer: B

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová