Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Bachelor's Thesis
Author of thesis: Bc. Markéta Nedělová
Acad. year: 2022/2023
Supervisor: Ing. Jiří Hynek, Ph.D.
Reviewer: Ing. Alena Omachtová
This work focuses on the design and implementation of an interactive educational application that could help students master the learning of plant species through elements of gamification. To address this problem, a progressive web application was designed and implemented. This application was created in response to the requirements and needs identified during cooperation with the Primary School in Olešnice. It allows students to practice and expand their knowledge of plants through quizzes.
PWA, progressive web application, education, plants, JavaScript, HTML, CSS, React.js, Django, Django REST Framework, gamification
Date of defence
12.06.2023
Result of the defence
Defended (thesis was successfully defended)
Grading
A
Process of defence
Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.
Topics for thesis defence
Language of thesis
Czech
Faculty
Fakulta informačních technologií
Department
Department of Information Systems
Study programme
Information Technology (BIT)
Composition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (člen) doc. Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) Ing. Miloš Musil, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Dana Hliněná, Ph.D. (člen)
Supervisor’s reportIng. Jiří Hynek, Ph.D.
Studentka ke své práci přistupovala svědomitě. Vytvořila zajímavou aplikaci využívající prvky gamifikace, která má potenciál přispět k vylepšení českého vzdělávání na základních a středních šoklách. Navrhuji hodnocení stupněm A.
Práce vznikla jako nápad studentky vytvořit výukovou aplikaci určenou pro zlepšení výuky na základních a středních školách v oblasti poznávání rostlin. Studentka spolupracovala se základní školou v Olešnici a provedla důkladnou analýzu potřeb jak studentů, tak vyučujících. Dále se musela seznámit s tuzemských výukovým systémem a nastudovat potřebné technologie pro tvorbu řešení (např. Python/Django nebo React). Aplikace byla implementována formou progresivní webové aplikace (PWA). Zadání hodnotím jako průměrné obtížné. Bylo splněno ve všech jeho bodech.
Studentka si aktivně dohledávala odbornou literaturu týkající se problematiky gamifikace, českého školství, dostupné výukové materiály v oblasti poznávání rostlin a dokumentace použitých technologií.
Studentka komunikovala během celého akademického roku. Pravidelné konzultace probíhaly online. Vytkl bych, že v některých případech se studentka vydala svým směrem, což mělo za následek nutnost přepracování některých částí a vedlo to ke zpoždění práce.
Testování aplikace ve spolupráci se ZŠ Olešnice probíhalo na poslední chvíli, nicméně obsah celé práce byl řádně konzultován.
Projekt byl uveřejněn pod doménou poznejrostliny.cz. Výstup byl testován se základní školou Olešnice. Jedná se o první prototyp. Aby byl projekt v budoucnu úspěšný, je nutné projekt dále rozvíjet (rozšíření o další datové sady, ladění chyb apod.).
Grade proposed by supervisor: A
Reviewer’s reportIng. Alena Omachtová
Celkově se jedná o velmi kvalitní aplikaci, která byla vytvořena na základě reálného výzkumu provedenému na základní škole v Olešnici. Používá moderní technologie, běží na vlastní doméně. Kvalita technické zprávy je nadprůměrná. Celkově hodnotím stupněm A.
Evaluation level: průměrně obtížné zadání
Studentka implementovala výukovou aplikaci pro rozpoznávání rostlin s použitím webových technologií. Jedná se o PWA aplikaci. V rámci zadání musela studovat podobné existující aplikace a analyzovat gamifikační prvky, které používají. Studentka aktivně navštěvovala základní školu v Olešnici a pracovala se studenty při fázi analýzy a testování. Zadání hodnotím jako průměrně obtížné.
Evaluation level: zadání splněno
Evaluation level: je v obvyklém rozmezí
Prezentanční úroveň práce je na velmi vysoké úrovni. Práce neobsahuje žádné zbytečné odstavce, studentka se vyjadřuje přesně k věci. Celkově se text velmi dobře čte, kapitoly na sebe navazují a čtenář dokáže vše jednoduše pochopit. Studentka se ve všech tvrzení opírá o relevantní zdroje a články, které celkově přidávají práci na úrovni. Po prezentační stránce se skutečně jedná o nadprůměrnou práci.
Po formální a jazykové stránce se opět jedná o výbornou práci. Při čtení jsem nenašla žádné pravopisné chyby.
Celkem obsahuje práce 50 citací, z toho se jedná často o zajímavé články, statistiky a knihy. Studentka pracuje s literaturou podle citační etiky, bibliografické citace jsou úplné a řádně citovány v textu.
Aplikace je implementována v Reactu, na backend používá studentka framework Django. Obrázky jsou uloženy na AWS. Aplikace je reálně nasazena a přistupná přes https://www.poznejrostliny.cz/, kde backend běží na Vercel cloudu. Celkově působí aplikace dobrým dojmem. Zvláště bych chtěla ocenit funkci turnaje, která může motivovat studenty k ještě lepším výsledkům. Jako negativní stránku práce vidím drobné implementační chyby (jako např. to, že nyní funguje turnaj jen někdy), které bude potřeba opravit do budoucna, aby byla aplikace na 100% funkční.
Aplikace je zveřejněna a lze ji jednoduše nainstalovat z prohlížeče. Její využití vidím hlavně pro studenty základní a střední školy, jelikož se soustředí hlavně na probíranou látku přírodopisu v těchto ročnících.
Grade proposed by reviewer: A
Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová