Author of thesis: Bc. Adam Hošek
Acad. year: 2022/2023
Supervisor: Ing. Petr John
Reviewer: Ing. Jiří Hynek, Ph.D.
Abstract:This thesis deals with the management and organisation of contracts for gas boiler service technicians. This problem is solved as a web application divided into two parts - application logic and user interface communicating using REST API. The entire application is then published for use using Amazon AWS services. Thus, we get an application that is controllable thanks to its responsive layout on a personal computer and on a mobile phone, allowing data recording from anywhere. This makes the service technician's job of managing records easier and subsequently making invoicing easier, also because of the app's connection to the gas boiler manufacturer and the ability to retrieve spare parts information.
Keywords:Information system, mobile interface, gas boiler, order management
Defended (thesis was successfully defended)
znamkaBznamka
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
Topics for thesis defence
- Srovnejte Vaše řešení založené na architektuře využívající cloud computing na AWS s informačním systémem řešeným v PHP s využitím SQL databáze. V čem spočívají výhody Vaší volby a jsou zde také nějaké nevýhody?
- Jaké problémy jste řešil při nasazení na AWS?
Information Technology (IT-BC-3)
Information Technology (BIT)
doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (předseda)
doc. Dr. Ing. Otto Fučík (člen)
Ing. František Grézl, Ph.D. (člen)
Ing. Ivana Burgetová, Ph.D. (člen)
Ing. Martin Hrubý, Ph.D. (člen)
Bakalářskou práci hodnotím kladně. Student nastudoval různé technologie a pracoval samostatně. Navrhuji hodnocení stupněm B.
Evaluation criteria |
Verbal classification |
Informace k zadání |
Cílem práce bylo vytvořit informační systém pro správu zakázek specializovaný pro využití techniky plynových kotlů primárně na mobilních zařízeních. Student musel nastudovat požadavky těchto techniků, již existující řešení, omezení, která přináší zaměření aplikací na mobilní telefony a rozdíly, které vývoj pro ně přináší. Dále také musel nastudovat technologie, které je možné použít pro vývoj backendu informačních systémů (platforma AWS, AWS DynamoDB, Python, Fast API), technologie pro vývoj frontendových aplikací (JavaScript, Vue.js) a způsoby komunikace a zabezpečení mezi nimi (REST, JWT token). Zadání hodnotím jako průměrně složité a považuji jej za splněné. |
Práce s literaturou |
Student prostudoval doporučenou literaturu a sám si dohledal další relevantní zdroje. |
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace |
Student komunikoval během celého akademického roku a to jak prostřednictvím konzultací tak častých zpráv. Konzultace probíhaly v průběhu zimního semestru každé dva týdny, v průběhu letního semestru každý týden. Student pracoval samostatně. |
Aktivita při dokončování |
Student dokončil práci včas, obsah byl konzultován. |
Publikační činnost, ocenění |
|
Points proposed by supervisor:
80
Display moreGrade proposed by supervisor: B
Práce obsahuje některé výše uvedené nedostatky. Oceňuji snahu studenta prostudovat pokročilejší technologie a navrhnout netriviální architekturu řešení. Navrhuji hodnocení stupněm B.
Evaluation criteria |
Verbal classification |
Points |
Náročnost zadání |
Evaluation level: průměrně obtížné zadání Cílem práce bylo navrhnout a implementovat informační systém pro evidenci zakázek firmy, která zajišťuje podporu pro plynové kotle. Jedním z úkolů bylo provést průzkum aplikačních rozhraní prodejců poskytující informace o náhradních dílech. Student navázal kontakt s firmou Viessmann. Mimo jiné prostudoval webové technologie určené pro tvorbu informačních systémů (dále popsáno v sekci Realizační výstupy). Zadání hodnotím jako průměrně obtížné a považuji ho za splněné. |
|
Rozsah splnění požadavků zadání |
Evaluation level: zadání splněno |
|
Rozsah technické zprávy |
Evaluation level: je v obvyklém rozmezí |
|
Prezentační úroveň technické zprávy |
Teoretická část práce je na dobré úrovni. Popis praktické části je méně kvalitní. Analýza a testování jsou popsány velmi stručně. Kapitola návrhu nevysvětluje důvody vedoucí k představenému řešení. Některé souvětí jsou značně dlouhé a je obtížné chápat jejich význam. Místy student používá metafory (sekce 3.2). |
70 |
Formální úprava technické zprávy |
Formální úprava technické zprávy je na dobré úrovni. Místy se vykytují typografické chyby (pomlčky), případně chybí tečka nebo čárka. |
80 |
Práce s literaturou |
Student prostudoval dostatečné množství odborných i online zdrojů. V některých odstavcích není přímo jasné, odkud jsou informace čerpány. Některé delší pasáže jsou založené na jednom zdroji. Formát online citací je chybný (chybí autor, použití dvojitých hranatých závorek) |
70 |
Realizační výstup |
Realizační výstup splňuje zadání práce. Student systém rozdělil na serverovou část řešenou pomocí AWS Lambda a klientskou aplikaci implementovanou v jazyce JavaScript a rámci Vue.js. Rozhraní je typu REST, autentizace řešena pomocí JWT. Vhodnost nerelační databáze Dynamo je diskutabilní. Získávání dat z informačního systému firmy Viessmann je řešeno pomocí techniky web scraping. |
85 |
Využitelnost výsledků |
Očekává se, že informační systém bude využit v rámci rodinného podniku. |
|
Topics for thesis defence:
- Srovnejte Vaše řešení založené na architektuře využívající cloud computing na AWS s informačním systémem řešeným v PHP s využitím SQL databáze. V čem spočívají výhody Vaší volby a jsou zde také nějaké nevýhody?
Points proposed by reviewer:
80
Display moreGrade proposed by reviewer: B
Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová