Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Bachelor's Thesis
Author of thesis: Ing. Vojtěch Kopecký
Acad. year: 2021/2022
Supervisor: Ing. Jan Valehrach, Ph.D.
Reviewer: Ing. Martin Všetečka, Ph.D.
The work Tram transport as the backbone of public transport deals with the issue of tram transport as the main mode of transport in the city of Brno. Emphasis is placed on the history of the Brno system, including its connection with trolleybus transport. Furthermore, the current state of the Brno street railway and fast trams and their supplementation by trolleybus transport are described in detail, including the processing of socio-economic data that determine the system. In comparison with other cities in the Czech Republic, but also abroad, its positive and negative aspects are identified. Based on this information, the potential future development of the system is processed, especially the construction of new lines and the improvement of existing tracks.
Tram, trolleybus, tram system, public transport, history of Brno tram transport, transfer node, demand for transport
Date of defence
16.06.2022
Result of the defence
Defended (thesis was successfully defended)
Grading
A
Process of defence
V své prezentaci student Vojtěch Kopecký představil oblast, která byla předmětem řešení tramvajové sítě. Nejprve představil metodický postup provedené analýzy současného stavu tramvajových sítí ve vybraných městech. Dále popsal porovnání hustoty obyvatel a existující tramvajové sítě. V další části své prezentace byla představeny výsledky terénního průzkumu vybraných úseků tramvajové trati v Brně se zaměřením cestovní doby. Student uvedl problémové faktory brněnského systému a v závěru své prezentace uvedl návrhy do budoucna a celkové zhodnocení dané problematiky. Následovaly dotazy oponenta Ing. Martina Všetečky, Ph.D.: 1) K obrázku 2 - jaká je podle Vás průměrná obsazenost jednoho automobilu a jednoho vozidla MHD? 2) Kolik malých okruhů má tramvajový systém v Brně (viz kap. 3.2)? 3) Jaká je nevýhoda obousměrných tramvají kromě uváděné nákladnosti a náročnější údržby? 4) Co je konkrétně technicky náročnější u blokové smyčky než u smyčky běžné? 5) Kapacita trolejbusu je větší než kapacita autobusu? 6) Čím je daný meziroční nárůst přepravního výkonu v Brně v letech 2015-16? 7) V Ostravě chybí některé tramvajové trati - je to nepořádek ve zdrojových datech? 8) Jak jste měřil dojezdové časy" a "průjezdní časy"? 9) Čím si vysvětlujete, že různé typy vozidel dosahují různé cestovní doby? 10) Jaké kategorie pozemní komunikace je Kníničská (přehradní) radiála? 11) Jakou metodikou jste, sakra, navrhl nové tramvajové tratě v Brně a nové linkové vedení? 13) Proč považujete třívozové soupravy za revoluční? Následovaly dotazy členů komise: doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - Jak byly řešeny jízdní doby? - Ve kterou denní dobu byly tyto doby měřeny? Ing. Mgr. Josef Šíp - Z jakého územního plánu jste vycházel? - Je reálné pro centrum města Brna návrh tunelů a mostů? Ing. Martin Všetečka, Ph.D. - Kde si myslíte, že je největší kapacitní problém tramvajové dopravy v Brně? - Jaké jsou nevýhody obousměrných tramvají? Student na všechny dotazy odpověděl bez váhání.
Language of thesis
Czech
Faculty
Fakulta stavební
Department
Institute of Railway Structures and Constructions
Study programme
Municipal Engineering (B-P-C-MI (N))
Field of study
Municipal Engineering (MI)
Composition of Committee
doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. - předseda, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - místopředseda, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - tajemník, Ing. Mgr. Josef Šíp - člen, Ing. Marie Rusinová, Ph.D. - člen, Ing. Martin Všetečka, Ph.D. - člen, Ing. Lucie Vaňková , Ph.D. - člen, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - člen,
Supervisor’s reportIng. Jan Valehrach, Ph.D.
Reviewer’s reportIng. Martin Všetečka, Ph.D.
Grade proposed by reviewer: C
Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová