Course detail

Studio of Virtual Creativity I

FSI-YV1Acad. year: 2025/2026

Not applicable.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

Mode of study

Not applicable.

Entry knowledge

Ability to analyze problem, expression of idea in drawing, basic knowledge of composition, color and technologies used in the production of visual communication design. Knowledge of 2D (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, CorelDraw) graphics applications, 3D modeling and rendering.

Rules for evaluation and completion of the course

Aims

Study aids

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

JELENČÍK, Branislav. Manažment zdrojov a marketing v umení a kreatívnom priemysle. Bratislava: Spektrum STU, 2020. ISBN 978-80-227-5063-9. (SK)
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, ISBN 978-80-7363-314-1.   (CS)
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010. ISBN 978-2-940411-17-7. (EN)

Recommended reading

FUCHS, Philippe; MOREAU, Guillaume a GUITTON, Pascal. Virtual reality. 1. Boca Raton, Fla: CRC Press, 2011. ISBN 9780203802953. (EN)

Classification of course in study plans

  • Programme B-VKP-P Bachelor's 2 year of study, summer semester, compulsory

  • Programme C-AKR-P Lifelong learning

    specialization CLS , 1 year of study, summer semester, elective

Type of course unit

 

Studio work

78 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

  • Analýza současné grafické prezentace konkurenčních produktů.
  • Pochopení podstaty samotné funkce výrobku nebo produktu.
  • Tvorba foto dokumentace.
  • Digitální modely a vizualizace.
  • Grafická prezentace.
  • Základní virtuální prezentace.
  • Grafické portfolio zadaného produktu.
  • Mediální prezentace grafická i virtuální.