Course detail
Studio of Virtual Creativity I
FSI-YV1Acad. year: 2025/2026
Not applicable.
Language of instruction
Czech
Number of ECTS credits
7
Mode of study
Not applicable.
Guarantor
Entry knowledge
Ability to analyze problem, expression of idea in drawing, basic knowledge of composition, color and technologies used in the production of visual communication design. Knowledge of 2D (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, CorelDraw) graphics applications, 3D modeling and rendering.
Rules for evaluation and completion of the course
Aims
Study aids
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
JELENČÍK, Branislav. Manažment zdrojov a marketing v umení a kreatívnom priemysle. Bratislava: Spektrum STU, 2020. ISBN 978-80-227-5063-9. (SK)
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, ISBN 978-80-7363-314-1. (CS)
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010. ISBN 978-2-940411-17-7. (EN)
JINDRA, Jan. Reklamní a produktová fotografie: kreativní techniky a neobvyklé postupy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3112-1. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, ISBN 978-80-7363-314-1. (CS)
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010. ISBN 978-2-940411-17-7. (EN)
Recommended reading
FUCHS, Philippe; MOREAU, Guillaume a GUITTON, Pascal. Virtual reality. 1. Boca Raton, Fla: CRC Press, 2011. ISBN 9780203802953. (EN)
Classification of course in study plans
Type of course unit
Studio work
78 hod., compulsory
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Analýza současné grafické prezentace konkurenčních produktů.
- Pochopení podstaty samotné funkce výrobku nebo produktu.
- Tvorba foto dokumentace.
- Digitální modely a vizualizace.
- Grafická prezentace.
- Základní virtuální prezentace.
- Grafické portfolio zadaného produktu.
- Mediální prezentace grafická i virtuální.