Course detail
Management in the Creative Industry
FSI-YMPAcad. year: 2025/2026
Not applicable.
Language of instruction
Czech
Number of ECTS credits
4
Mode of study
Not applicable.
Guarantor
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
Aims
Study aids
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
Not applicable.
Recommended reading
Not applicable.
Classification of course in study plans
Type of course unit
Lecture
13 hod., optionally
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Úvod do problematiky řízení organizací (institucí).
- Princip řízení zdrojů manažera a zvyšováni výkonnosti dané organizace.
- Založení organizace, její rozvoj a klíčové faktory úspěchu, hodnota za peníze.
- Marketing v organizaci – marketingové úkoly a základy organizačních strategií.
- Řízení produktu – specifika projektů v kreativním průmyslu.
- Řízení tvůrčího procesu.
- Řízení lidských zdrojů.
- Řízení financí v organizaci I. Základní účetní nástroje, modelování hospodaření organizace.
- Řízení financí v organizaci II. Cenotvorba, získávaní podpory z veřejných a soukromých zdrojů.
- Řízení informací.
- Propagace a prezentace produktu/organizace/tvůrců kreativních konceptů.
- Podstata autorského a průmyslového práva – ochrana produktů.
- Praktické zkušenosti z řízení instituce kreativního průmyslu.
Exercise
26 hod., compulsory
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Založení fiktivní instituce pro inovace v kreativním průmyslu – manažerská kreativní hra.
- Analýza vlastních kompetentností pro management.
- Analýza aktuálně dostupných veřejných zdrojů pro financování startupu.