Course detail

Year Project ENI

FSI-LZOAcad. year: 2021/2022

The content of the course is to elaborate a search, to elaborate documents and to carry out project designs and construction drawings according to individual assignment.
This documentation is one of part of the diploma work.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

4

Mode of study

Not applicable.

Learning outcomes of the course unit

The final project enables students to gain knowledge and experience with the independent processing of a given task in the field of thermal energy in the form of a technical report. It serves as a preparation for diploma work.

Prerequisites

Knowledge of design of turbines, boilers, combustion, emissions, thermomechanics, hydromechanics, power engineering.

Co-requisites

Not applicable.

Planned learning activities and teaching methods

Individual work of the student under the guidance of the supervisor or supervisor, regular consultations. Elaboration of a year project using the EI computer technology.

Assesment methods and criteria linked to learning outcomes

Graded course-unit credit requirements: continuous check of tasks, external consultations.
Submission of technical report prepared on prescribed forms with requisites required by EI.

Course curriculum

Not applicable.

Work placements

Not applicable.

Aims

Emphasis is placed on independent work using literature, computer technology and external consultations. The aim is to prepare for independent activity in practice. The student works closely with the supervisor or the supervisor of the diploma thesis.

Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences

Controlled participation in lessons: Attendance at selected exercises is possible.

Recommended optional programme components

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

FIEDLER, Jan. Parní turbíny: návrh a výpočet. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2004. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-214-2777-9. (CS)
KRBEK, Jaroslav, Bohumil POLESNÝ a Jan FIEDLER. Strojní zařízení tepelných centrál: návrh a výpočet. Brno: PC-DIR, 1999. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-214-1334-4. (CS)
KADRNOŽKA, Jaroslav a Ladislav OCHRANA. Teplárenství. Brno: CERM, 2001. ISBN 80-7204-222-X. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:04e685c0-1e8b-11e2-bec6-005056827e51 (CS)
BUDAJ, Florian. Parní kotle: podklady pro tepelný výpočet. 4. přeprac. vyd. Brno: Vysoké učení technické, 1992. Učební texty vysokých škol. (CS)
DLOUHÝ, Tomáš. Výpočty kotlů a spalinových výměníků. Vyd. 3. V Praze: Nakladatelství ČVUT, 1999. ISBN 978-80-01-03757-7. (CS)

Recommended reading

KRBEK, Jaroslav a Bohumil POLESNÝ. Závěrečný projekt: výpočet tepelných turbín a jejich příslušenství. Brno: Vysoké učení technické, 1987. (CS)
POLESNÝ, Bohumil. Termodynamická data pro výpočet tepelných a jaderných energetických zařízení. Praha: Československá redakce VN MON, 1990. Učební texty vysokých škol. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:073c5540-45f7-11e3-ad8c-005056827e52
BUDAJ, Florian. Parní kotle: podklady pro tepelný výpočet. 4. přeprac. vyd. Brno: Vysoké učení technické, 1992. Učební texty vysokých škol. (CS)
DLOUHÝ, Tomáš. Výpočty kotlů a spalinových výměníků. Vyd. 3. V Praze: Nakladatelství ČVUT, 1999. ISBN 978-80-01-03757-7. (CS)
KRBEK, Jaroslav, Bohumil POLESNÝ a Jan FIEDLER. Strojní zařízení tepelných centrál: návrh a výpočet. Brno: PC-DIR, 1999. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-214-1334-4. (CS)
FIEDLER, Jan. Parní turbíny: návrh a výpočet. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2004. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-214-2777-9. (CS)

Classification of course in study plans

  • Programme N-ETI-P Master's

    specialization ENI , 2. year of study, winter semester, compulsory

Type of course unit

 

Computer-assisted exercise

65 hours, compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

1 - familiarization with the process of teaching and elaboration of the year project, specification of the project
2.-11.- Individual elaboration of the project according to the assignment, possible consultations in companies that have commissioned the projects, visits to professional conferences, fairs and seminars on the given issue, data collection from energy operations
12 - submission of the processed project
13 - classification