Course detail
Innovation management
FP-KimPAcad. year: 2020/2021
Hlavním cílem předmětu "Innovation Management" je seznámit studenty se základy životního cyklu inovací, vývojem a legislativními podmínkami pro zavádění inovací. Studenti získají poznatky, co je potřebné, aby podnik zahájil a aktivně realizoval inovace. Cílem předmětu je představit studentům inovační proces, včetně zkušeností z praxe, se zaměřením na možnosti financování inovací a hodnocení inovanční výkonnosti podniku.
1. Význam inovací pro podnik a národní hospodářství. Typy inovací.
2. Inovace a podpora inovací v EU
3. Inovace a podpora inovací v ČR. Spolupráce soukromého a veřejného sektoru.
4. Inovační proces; bariéry inovačního procesu
5. Management inovací, základní pojmy. Systémový přístup v managementu inovací
6. Financování inovačního procesu. Financování z vlastních zdrojů. Financování z veřejných a komerčních zdrojů. Nefinanční podpora inovací.
7. Inovační strategie. Inovační organizace a kultura. Klasifikace strategií. Vybrané nástroje inovačních strategií (TOWS, Innovation Experience, Co working)
8. Fáze inovačního procesu. Inovační marketing. Tržní realizace inovací.
9. Inovační funkce. Organizace vnitropodnikové struktury. Inovační sítě.
10. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
11. Efektivnost inovací. Externí a interní faktory úspěšnosti inovace. Ekonomické a mimoekonomické dimenze měření úspěchu inovace
12. Měření inovační výkonnosti. Stanovení výkonnostních cílů. Finanční ukazatele měření inovační výkonnosti.
13. Nefinanční ukazatele měření inovační výkonnosti. Nedostatky měření inovační výkonnosti.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Course curriculum
1. Význam inovací pro podnik a národní hospodářství. Typy inovací.
2. Inovace a podpora inovací v EU
3. Inovace a podpora inovací v ČR. Spolupráce soukromého a veřejného sektoru.
4. Inovační proces; bariéry inovačního procesu
5. Management inovací, základní pojmy. Systémový přístup v managementu inovací
6. Financování inovačního procesu. Financování z vlastních zdrojů. Financování z veřejných a komerčních zdrojů. Nefinanční podpora inovací.
7. Inovační strategie. Inovační organizace a kultura. Klasifikace strategií. Vybrané nástroje inovačních strategií (TOWS, Innovation Experience, Co working)
8. Fáze inovačního procesu. Inovační marketing. Tržní realizace inovací.
9. Inovační funkce. Organizace vnitropodnikové struktury. Inovační sítě.
10. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
11. Efektivnost inovací. Externí a interní faktory úspěšnosti inovace. Ekonomické a mimoekonomické dimenze měření úspěchu inovace
12. Měření inovační výkonnosti. Stanovení výkonnostních cílů. Finanční ukazatele měření inovační výkonnosti.
13. Nefinanční ukazatele měření inovační výkonnosti. Nedostatky měření inovační výkonnosti.
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
GOFFIN, K.; MITCHELL, R. Innovation Management: Effective strategy and implementation. 3rd ed. Palgrave, 2017. 440 s. ISBN 978-1137373434.
TROTT, P. Innovation Management & New Product Development, 6th ed. Pearson Education, Inc., 2017. 648 s. ISBN 978-1-29213342-3 (EN)
Recommended reading
Inovační aktivity podniků v České republice v letech 201-2012. Praha: Český statistický úřad. Ročník 2014. ISBN 978-80-250-2706-6.
Classification of course in study plans
- Programme BAK-EP Bachelor's 3 year of study, winter semester, compulsory-optional