Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 1.3.2024 — 28.2.2025
Funding resources
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
On the project
Projekt si klade za cíl zjistit provázanost Aakerova modelu brand equity se SEW modelem v kontextu rodinných podniků v rozdílných odvětvích. Toto spojení může rodinným podnikům nabídnout nové možnosti rozvoje. Rodina je charakterizována citovou stránkou, zatímco svět podniku vyžaduje racionalitu a výsledky. Prolnutí těchto dvou světů ovlivňuje směřování a cíle podniku včetně tvorby značky. V rámci projektu bude provedena srovnávací studie vzorku vybraných rodinných podniků ve vybraných odvětvích
Mark
FP-J-24-8529
Default language
Czech
People responsible
Andrýsková Jana, Ing. - principal person responsibleKoráb Vojtěch, prof. Ing., Dr., MBA - fellow researcherStraková Iva, Ing. - fellow researcherZich Robert, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Units
Faculty of Business and Management- responsible department (24.1.2024 - not assigned)Institute of Management- internal (1.1.2024 - 31.12.2024)Faculty of Business and Management- beneficiary (1.1.2024 - 31.12.2024)
Results
ANDRÝSKOVÁ, J.; STRAKOVÁ, I.; ZICH, R. Using family aspects in the creation of brand elements for online brand communication of family businesses. Scientia&Societas, 2025, vol. 20, no. 11.2.2025, p. 85-105. ISSN: 1801-7118.Detail
STRAKOVÁ, I.; ANDRÝSKOVÁ, J. LINKING THE AAKER MODEL OF BRAND EQUITY WITH THE SEW MODEL (SOCIOEMOTIONAL WEALTH) IN FAMILY BUSINESSES. DOKBAT 2024 - 20th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers. First edition. Zlín: Tomas Bata University, 2024. p. 231-246. ISBN: 978-80-7678-288-4.Detail
Responsibility: Andrýsková Jana, Ing.