Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.03.2021 — 31.05.2023
Funding resources
Evropská unie - OP PIK - Aplikace
- whole funder (2021-06-01 - 2023-05-31)
On the project
Novost technického řešení spočívá v absenci energeticky náročného a nespolehlivého pneumatického rozvodu stlačeného vzduchu, který je pro nástřik média využíván u konkurenčních systémů. Navržené řešení současně umožňuje přesnější dávkování a zpětnovazební kontrolu o provedeném nástřiku. Součástí novosti technického řešení je využití vody jako média pro mazání temena kolejnice. Aktuální vědecké poznatky ukazují, že aplikací vody je možné docílit významné redukce kvílivého hluku bez rizika ztráty adheze potřebné brzdění či rozjed vozidla. Projekt reaguje na stále se zvyšující tlak na redukci hluku v hustě obydlených oblastech. Projekt je orientován na městské kolejové dráhy, u kterých dochází ke vzniku nepříjemného kvílivého hluku a vlnkovitého opotřebení. Navržené technické řešení reaguje na trend ustupování od energeticky náročných zařízení na stlačený vzduch a také na poptávku po systémech menší zástavby u nízkopodlažních kolejových vozidel.
Keywordskolejová doprava, mazání kolejnice, modifikace tření, kvílivý hluku, palubní jednotka
Mark
CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_321/0025198
Default language
Czech
People responsible
Omasta Milan, Ing., Ph.D. - fellow researcherSkurka Šimon, Ing. - fellow researcherSzabari Šimon, Ing. - fellow researcherValena Martin, Ing. - fellow researcherGalas Radovan, Ing., Ph.D. - principal person responsible
Units
Institute of Machine and Industrial Design- (2021-08-01 - 2023-05-31)