Project detail

Výzvy managementu v digitální době

Duration: 01.03.2019 — 28.02.2020

Funding resources

Brno University of Technology - Vnitřní projekty VUT

- whole funder (2019-01-01 - 2020-12-31)

On the project

Digitalizace ekonomiky bude velkou výzvou pro řadu oblastí managementu, a to pro všechny typy firem od malých společností po velké korporace. Mezi kritické faktory patří inovace, změna a struktura vlastnictví a přechod na digitální platformu.

Description in English
Digitalization of the economy will be a major challenge for many areas of management, for all types of companies, from small companies to large corporations. Critical factors include innovation, change and ownership structure and transition to the digital platform.

Mark

FP-J-19-5910

Default language

Czech

People responsible

Koráb Vojtěch, prof. Ing., Dr., MBA - fellow researcher
Putnová Anna, doc. RNDr., Ph.D., MBA - fellow researcher
Záklasník Martin, Ing. - fellow researcher
Kulišťák Martin, Ing. - principal person responsible

Units

Faculty of Business and Management
- (2019-01-01 - 2019-12-31)
Institute of Management
- (2019-01-01 - 2019-12-31)

Results

KULIŠŤÁK, M. Řízení následnictví v rodinných podnicích: klíčové faktory úspěšného nástupnictví. In Workshop specifického výzkumu 2018. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2018. s. 138-150. ISBN: 978-80-214-5705-8.
Detail

ZÁKLASNÍK, M.; CEBÁKOVÁ, A.; PUTNOVÁ, A.; VIDECKÁ, Z. GENERATION Z PRIORITIES. In 6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences. Albena, Bulharsko: 2019. p. 573-582. ISBN: 978-619-7408-92-8.
Detail

ZÁKLASNÍK, M.; PUTNOVÁ, A. Digital Society – Opportunity or Threat? Case Studies of Japan and the Czech Republic. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2019, vol. 2019, no. 67, p. 1085-1095. ISSN: 1211-8516.
Detail

PETROVÁ, K. Vliv organizační kultury na proces digitální transformace v podniku. Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: Vysoké učení technické, 2020. s. 186-196. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail

HOLENDOVÁ, P. Digitální transformace a její vliv na organizační chování. Workshop specifického výzkumu. Vysoké učení technické: 2020. s. 109-116. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail

Andrej Káčer. Transformácia digitálneho marketingu. 2019.
Detail

Dominik Hromada, Rogério Luís de C. Costa, Leonel Santos, Carlos Rabadão. Security aspects of the internet of things. In Research Anthology on Convergence of Blockchain, Internet of Things, and Security. IGI Global, 2022. p. 67-87. ISBN: 9781668471326.
Detail

KAŇOVSKÁ, L.; DOUBRAVSKÝ, K. Does Provision of Smart Services Depend on Cooperation Flexibility, Innovation Flexibility, Innovation Performance or Business Performance in SMEs?. Periodica Polytechnica, Social and Management Sciences, 2021, vol. 29, no. 1, p. 1-6. ISSN: 1416-3837.
Detail

VLČKOVÁ, V.; VLČEK, D.; KAŇOVSKÁ, L. Strategy of Servitization as a Tool for Achievement of Sustainable Development. In Hradec Economic Days Vol. 11(1) proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2021. Hradec Economic Days. Hradec Králové: University of Hradec Králové, 2021. p. 858-869. ISBN: 978-80-7435-822-7. ISSN: 2464-6067.
Detail

KAŇOVSKÁ, L. Barriers to and Benefits of the Use of Smart Farming Technologies for Small and Medium Winemakers, Specifically Sensors and Weather Stations: A Pilot Study. AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics. Česká zemědělská univerzita v Praze GA IN, 2021, vol. 13, no. 1, p. 71-85. ISSN: 1804-1930.
Detail

KAŇOVSKÁ, L.; HAVÍŘ, D. How do university students perceive visual smog in historic city centers?. Warsaw, Poland: University of Warsaw, 2021. p. 19-19.
Detail

TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. Impact of Cooperation Flexibility on Innovation Flexibility in SMEs. Equilibrium, 2022, vol. 17, no. 2, p. 533-566. ISSN: 1689-765X.
Detail

Dominik Hromada, Rogério Luís de C. Costa, Leonel Santos, Carlos Rabadão. Security aspects of the internet of things. In IoT Protocols and Applications for Improving Industry, Environment, and Society. 1. IGI Global, 2021. p. 207-233. ISBN: 9781799864639.
Detail

LUŇÁČKOVÁ, M. Sociální média a jejich vliv na podnikatelské subjekty. Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2020. s. 154-162. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail