Master's Thesis

On-line marketing communication

Final Thesis 7.21 MB

Author of thesis: Ing. Jan Adamec

Acad. year: 2024/2025

Supervisor: Ing. David Schüller, Ph.D.

Reviewer: doc. Ing. Lucie Kaňovská, Ph.D.

Abstract:

This diploma thesis focuses on the design of effective online marketing communication for iMarket s.r.o., the operator of the e-shop iPhoneMarket.cz. The main objective is to develop a marketing strategy based on video advertising in Meta Business Suite, aiming to increase conversion rates, reduce cost per order, and boost sales. The thesis is divided into three parts. The theoretical section presents the foundations of online marketing, video marketing, and digital promotion tools. The analytical part deals with competitor benchmarking and Google Analytics data analysis. In the final section, two marketing videos and a complete campaign setup in Meta are proposed.

Keywords:

online marketing, video marketing, Meta Business Suite, PPC campaigns, Google Analytics, iPhoneMarket.cz, customer segmentation, benchmarking, campaign proposal

Date of defence

16.06.2025

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaBznamka

Grading

B

Process of defence

Student ve své prezentaci seznámil komisi s cíli, řešením a výsledky, ke kterým v závěrečné práci dospěl. Komise se poté seznámila s posudky a hodnocením vedoucího práce a oponenta. Otázky z posudku vedoucího student zodpověděl v plném rozsahu, otázky z posudku oponenta zodpověděl v plném rozsahu. Otázky členů komise: 1 prof. Meluzín - Co je podle Vás příčinou poklesu tržeb? - zodpovězeno v plném rozsahu 2 prof. Meluzín - Jaký je poměr mezi prodaným použitým a novým zbožím? - zodpovězeno v plném rozsahu 3 Dr. Širáňová - Jak jste kalkuloval hodinovou mzdu u makretingového specialistu? - zodpovězeno v plném rozsahu Na základě přednesené prezentace a odpovědí na otázky položené v diskusi komise rozhodla, že student práci obhájil.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Study programme

Strategic Company Development (MGR-SRP-KS)

Composition of Committee

prof. Ing. Tomáš Meluzín, Ph.D. (předseda)
Ing. Jiří Oulehla, MBA, Ph.D. (člen)
Ing. Lenka Širáňová, Ph.D. (člen)
Ing. David Schüller, Ph.D. (člen)
prof. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (místopředseda)

Supervisor’s report
Ing. David Schüller, Ph.D.

Diplomová práce má jasnou a srozumitelnou strukturu. Formulované návrhy na placené online kampaně mohou být snadno použity v praxi. 

Otázka k obhajobě:

Jak plánujete vyhodnocovat a optimalizovat videokampaně v Meta Business Suite dlouhodobě, aby si udržely efektivitu v čase a přizpůsobily se měnícím se trendům a algoritmům?
Evaluation criteria Verbal classification Grade
Splnění stanovených cílů Cíl práce byl zcela naplněn. A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod Autor použil velmi dobré metody pro formulaci řešení.  B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry Autor výborně vyvozuje závěry z dosažených výsledků.  A
Praktická využitelnost výsledků Návrhy placených online kampaní mají vysoký potenciál na použití v praxi.  A
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň Uspořádání práce a použitá terminologie je na velmi dobré úrovni.  B
Práce s informačními zdroji, včetně citací Některé citace nejsou jednotně zpracované podle vybrané normy. V seznamu použitých zdrojů chybí citace realizovaných focus groups. C

Grade proposed by supervisor: B

Diplomová práce předkládá návrhy efektivních online marketingových kampaní pro internetový obchod www.iPhoneMarket.cz.

Návrhová část obsahuje praktické návrhy, které jsou využitelné ve společnosti, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Připravené návrhy mohou být pro společnost přínosem.

Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.
Evaluation criteria Verbal classification Grade
Splnění stanovených cílů Cíl práce byl naplněn, kdy se analytická a návrhová část práce více orientuje na zefektivnění online marketingu pomocí videomarketingu. B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod Vzhledem k tématu práce byl zvolen správný postup a adekvátní metody. V práci byl také využit benchmarking konkurenčních videí na sociálních sítích a focus group zaměstnanců společnosti iMarket. B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry Byla prokázána dobrá schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, což je patrné hlavně při propojení analytické a návrhové části práce. A
Praktická využitelnost výsledků Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci společnosti. Návrhy jsou praktické a doplněny o náklady, kde by měly uvedeny zdroje částek, časový harmonogram jejich realizace a očekávané přínosy, které mohly být detailněji zpracovány.  B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol.  Vhodnější je nepoužívat 4 úrovně nadpisů a mezi nadpis a tabulku dát úvodní/propojovací text, např. 1.5.2.1. nebo 3.1.2. B
Práce s informačními zdroji V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou většinou citovány. U nákladů návrhů nejsou uvedeny všechny zdroje, odkud částky pocházejí. V závěrečném seznamu se uvádí všechny zdroje do 1 seznamu. C
Topics for thesis defence:
  1. Bylo již možné prezentovat Vaše návrhy vedení nternetového obchodu? Pokud ano, jak na ně nahlíží a je připraven k jejich realizaci? Vnímáte nějaká rizika při realizaci návrhů? Pokud ano, jaká?

Grade proposed by reviewer: B

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová