Bachelor's Thesis

Concept design of a compact mobile belt conveyor

Final Thesis 1.71 MB Appendix 462.94 kB

Author of thesis: Bc. Karel Půček

Acad. year: 2024/2025

Supervisor: Ing. Lukáš Zeizinger, Ph.D.

Reviewer: Ing. Václav Mergl, Ph.D.

Abstract:

This bachelor thesis deals with the conceptual design of a compact mobile belt conveyor with a folding structure, which is placed on a track undercarriage. In the research part, the focus is on the description of the main components and their operation within the machine. The second part of the thesis is devoted to the calculation of the parameters of the troughing sets of the belt conveyor. The third part focuses on the functional calculation of the belt conveyor according to the specified parameters. The calculation in the following fourth part determines the magnitude of the load of the linear hydraulic motor for the conveyor lift and further deals with the inspection of its buckling stability. The selected components for the final conceptual design are discussed in the fifth part of this thesis. The output of the thesis is a drawing documentation of the selected conceptual design.

Keywords:

mobile belt conveyor, conveyor belt, linear hydraulic motor, troughing set, rollers, track undercarriage

Date of defence

09.06.2025

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaCznamka

Grading

C

Process of defence

Student prezentoval svou závěrečnou práci a odpověděl na otázky vedoucího i oponenta. Dále odpovídal na dotazy členů zkušební komise a to následovně: Řešení pohonu pojezdové jednotky dopravníku. - odpověděl

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Study programme

Engineering (B-STR-P)

Specialization

Machine and Equipment Construction (SSZ)

Composition of Committee

doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (předseda)
Ing. Lukáš Zeizinger, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Jan Pokorný, Ph.D. (člen)
Ing. Jiří Hloska, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
Ing. Lukáš Zeizinger, Ph.D.

Práce se věnuje návrhu kompaktního mobilního pásového dopravníku s pásovým podvozkem a sklopnou konstrukcí. Rešeršní část je dobře zpracována a zaměřena na technický popis jednotlivých komponent dopravníku. Výpočtová část obsahuje potřebné návrhové a kontrolní výpočty dopravníku dle aktuálních technických standardů, a to jak z hlediska funkčního, tak i konstrukčního. Výstupem je přehledná výkresová dokumentace a návrh klíčových komponent. Zadání bylo po technické stránce splněno.

Hlavní výtky se týkají formální stránky. V práci chybí odkazy na obrázky a rovnice v průběžném textu, což značně ztěžuje orientaci. Dále je nutné zmínit nízkou kvalitu obrázků č. 3, 5 a 10, které jsou obtížně čitelné.


Mimo výše uvedeného je v práci i několik dalších drobných nedostatků formálního charakteru. Konkrétně se jedná o:
- občasné typografické chyby,
- občas nevhodné větné formulace,
-někdy nepřesná terminologie.


Předložená práce má i přes některé drobné formální nedostatky celkově velmi dobrou úroveň a je plně v souladu se zadáním. Pan Karel Půček prokázal ve své bakalářské práci odpovídající zkušenosti a znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia a doporučuji tuto práci k obhajobě.
Evaluation criteria Grade
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B

Grade proposed by supervisor: B

Reviewer’s report
Ing. Václav Mergl, Ph.D.

Student Karel Půček se ve své práci zabýval koncepčním návrhem kompaktního mobilního pásového dopravníku. V první části práce je proveden rozbor a popis jednotlivých komponentů mobilních pásových dopravníků. Druhá část obsahuje výpočet válečkových stolic a třetí pak funkční výpočty pásového dopravníku. V pořadí předposlední čtvrté části se autor věnuje výpočtům zatížení a kontrole přímočarého hydromotoru zdvihu dopravníku. V poslední pátá část obsahuje volby jednotlivých dílčích komponent od pohonu pásového dopravníku až po pás podvozku. Výkresová část práce byla autorem vypracována podle požadavků zadání.

K práci jsou tyto výtky:
Špatně čitelné odkazové čáry na obr. 2.
Občasně používáno slovo „guma“ místo „pryž“.
Text obsahuje dále již menší formální nedostatky v nižší míře.
Na stránce č. 53 není uveden plnohodnotný název společností včetně zkratky jejich formy ve znění daného státu ve kterém je registrována.

Bakalářská práce splnila požadavky a cíle zadání. Rozsah rešerše je úplný dle zadání a přehledný. Z hlediska formálnosti a logického uspořádání je práce na výborné úrovni. Po stránce grafického zpracování jsou připomínky viz výše. Student se důkladně odvolává na citace zdrojů, obrázky i tabulky v textu. Textová část práce obsahuje formální nedostatky viz výše. Výsledky práce byli studentem chvalitebně interpretované. Student vypracováním této práce prokázal zájem o danou problematiku.

Doporučuji tuto práci k obhajobě
Evaluation criteria Grade
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Topics for thesis defence:
  1. Jaký typ pásového podvozku a pojezdových kladek by byl pro dopravník nejvhodnější?

Grade proposed by reviewer: B

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová