Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Bachelor's Thesis
Author of thesis: Bc. David Karpíšek
Acad. year: 2023/2024
Supervisor: Ing. Erik Dušek
Reviewer: The opponent will be displayed after his opinion is published.
The bachelor's thesis deals with the design of the Nezamyslice connection, which will be used for connection of the HSL Hana to the modernized line Brno – Přerov in front of the railway station Nezamyslice. The line connection is designed for a speed of up to 200 km/h, which was achieved by out-of-level connection and modification of the track design of the modernised line Brno - Přerov. The work also includes a drainage design.
Junction, turnout, high-speed line, railway line, drainage, railway station Nezamyslice, Brno, Přerov, Ivanovice na Hané
Date of defence
11.06.2024
Result of the defence
Defended (thesis was successfully defended)
Grading
C
Process of defence
Student prezentoval svou bakalářskou práci Návrh napojení Nezamyslic na VRT (RS1). Mluvil o lokalitě a výhledové VRT Haná, a trati Brno - Přerov. Popsal jak postupoval při návrhu a co jej ovlivňovalo. Popsal směrové řešení a výškové řešení, odvodnění, návrh pražcové podloží. Oponent položil následující otázky. Odvodnění železniční tratě je navrhováno vyústit do vsakovacích jímek (retenčních nádrží). Z jakého důvodu se takto navrhuje? Student odpověděl: z důvodu rovinatého terénu. Student říkal, že užití vsakovacích jímek je podmíněno vhodnou zeminou v podloží. Sklonové poměry - v práci je navržen maximální podélný sklon cca 10 promile. Může být sklon i větší, případně kolik a proč? Student reagoval, že sklon může být větší až 40 promile pro 200 km/h, pro více jak 40 promile musí být splněny podmínky. Popište návrh sklonových poměrů - umístění lomu sklonu a jeho pravidla, velikost zakružovacího oblouku. Student správně odpověděl jaké parametry použije, a kde může, a kde nemůže být umístěn. Sklony svahů v zářezu jsou navrženy ve sklonu 1:2,25 - z čeho tato hodnota vychází? S ohledem na zeminu, která se tam nachází. V dané lokalitě se nacházejí vysoce plastické jíly F8. Kterým oblastem železničního spodku je zapotřebí věnovat zvýšenou pozornost při návrhu? Odvodnění, případná technologická vrstva pro lepší pohyb strojů. Pan Ing. Vrana se zeptal na přítomnost ŠD pod ornicí, student mluvil o ochranné vrstvě. Pan doc. Lidmila se ptal na ohumusování, jaké se používá běžněji, student odpověděl, že běžnější je 15 cm, než 10 cm, které tam má. Dále se pan doc. ptal na pilotovou stěnu, jestli tam nechybí prvek odvodnění. Student odpověděl, že tam pravděpodobně chybí náhorní příkop. Pan ing. Pokorný poprosil o schéma odbočky a upozornil, že nebyly řešeny odvraty. Student mluvil o účelu odbočky, kterou navrhoval.
Language of thesis
Czech
Faculty
Fakulta stavební
Department
Institute of Railway Structures and Constructions
Study programme
Civil Engineering (BPC-SI)
Specialization
Structural and Transport Engineering (K)
Composition of Committee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. (předseda) Ing. Erik Dušek (člen) Ing. Ondřej Pokorný (člen) prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (místopředseda) Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen) Ing. Petr Kubrt (člen)
Supervisor’s reportIng. Erik Dušek
Grade proposed by supervisor: A
Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová