Bachelor's Thesis

Study of the Modernization of the Railway Line Suchdol nad Odrou – Budisov nad Budisovkou

Final Thesis 318.15 kB Appendix 39.15 MB

Author of thesis: Bc. Kateřina Zwrtková

Acad. year: 2023/2024

Supervisor: Ing. Tomáš Říha

Reviewer: Ing. Petr Guziur, Ph.D.

Abstract:

The goal of the thesis was to propose modifications to the existing railway track that would meet the requirements for the specified travel time, through its design, allow the placement of the train station in Budišov closer to the city center. The modifications were carried out in several variants, from which the most optimal one was selected and further developed.

Keywords:

Modernization of the track, Budišov nad Budišovkou, current state, rerouting, train station, railway connection

Date of defence

11.06.2024

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaAznamka

Grading

A

Process of defence

Otázky oponenta: Bylo by možné na úsecích bez zásahu navrhnout alespoň SVÚ pro zlepšení parametrů GPK (např. zvětšit převýšení pro zavedení vyšší rychlosti či vymístění nevhodně umístěných lomů sklonu v přechodnicích)? Odpověď: Studentka odpověděla. V úsecích koleje navržené na SVÚ jsou dle podélných profilů nulové zdvihy koleje. Dle výkresu situací se zdá, že směrové posuny jsou taky nulové. Jedná se v těchto místech právě o úpravu převýšení dle předešlého dotazu? Odpověď: Studentka odpověděla. V úsecích koleje navržené na SVÚ nebo nových úsecích se nachází lomy sklonu na nevhodných místech v přechodnicích se zaoblením zasahujícím do zaoblení vzestupnice (např. km 1,578; km 2,183; km 2,409 atd.). Co bránilo vymístění lomu sklonu do vhodnější polohy? Odpověď: Studentka odpověděla. V Technické zprávě se píše, že pražcové kotvy není potřeba navrhovat. Je tomu opravdu tak? Návrh pražcových kotev v koleji řeší předpis SŽ S 3/2. Odpověď: Studentka odpověděla. Jak bude naloženo s opuštěným (starým) tělesem dráhy? Odpověď: Studentka odpověděla. Do propočtu investičních nákladů je potřeba zahrnou také demolice stávajících objektů (např. demontáž kolejového roštu – dle použité metodiky položka E01 atd.) Odpověď: Studentka odpověděla. V Čermné ve Slezsku se nachází dvě koleje. Předpokládám, že se jedná o nákladiště. Ve studii je nově navržena pouze zastávka a o rušené koleji není v práci zmínka. Je možné kolej, resp. nákladiště zrušit bez náhrady? Odpověď: Studentka odpověděla. Jedním z cílů práce je dle abstraktu umístění stanice v Budišově nad Budišovkou blíže centru města. Na začátku obce je však navrženo jen vnější nástupiště u koleje. Odpověď: Studentka odpověděla. Otázky k BP: Ing. Volejník: Z jakého důvodu jste použila navrženou povrchovou úpravu na nástupišti. Proč jste navrhla skladbu železničního svršku systému S49 s pražci B03. Studentka odpověděla. Ing. Horníček, Ph.D.: Zjakého materiálu budou budovány náspy a proč je navržena ochranná vrstva tělesa náspu? Studentka odpověděla. Ing. Rotschein: Měla jste přímo v zadání popsáno jakou úsporu času jste měla v práci dosáhnout? Studentka odpověděla.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Institute of Railway Structures and Constructions

Study programme

Civil Engineering (BPC-SI)

Specialization

Structural and Transport Engineering (K)

Composition of Committee

doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (předseda)
Ing. Tomáš Říha (člen)
Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Lukáš Raif, Ph.D. (člen)
Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen)
Ing. Petr Rotschein (člen)
Ing. Miloslav Volejník (člen)

Supervisor’s report
Ing. Tomáš Říha

Grade proposed by supervisor: B

File inserted by supervisor Size
Posudek vedoucího práce [.pdf] 85,14 kB

Reviewer’s report
Ing. Petr Guziur, Ph.D.

Grade proposed by reviewer: B

File inserted by the reviewer Size
Posudek oponenta [.pdf] 145,16 kB

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová