Course detail

Teamwork in Corporate Practice

FP-tppPAcad. year: 2026/2027

Not applicable.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

4

Mode of study

Not applicable.

Entry knowledge

Rules for evaluation and completion of the course

Aims

Study aids

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

Armstrong M. Naučte se správně vést lidi. Lingea, 2020. ISBN 978-80-7508-621-1. (CS)

Recommended reading

Fieldhouse, A. Getting Teamwork Right: The key to happy, successful and resilient Teams. ‎ Rethink Press, 2020. ISBN: ‎ 978-1781334560. (EN)
Northouse, P.G. Leadership. Theory and Practice. 10th Edition. SAGE Publications, 2024. ISBN 978-1506362311. (EN)

Classification of course in study plans

  • Programme BAK-EAM Bachelor's

    specialization BAK-EAM-EP , 2 year of study, summer semester, elective

Type of course unit

 

Lecture

13 hod., optionally

Teacher / Lecturer

Syllabus

1. Úvod do předmětu: význam interpersonální komunikace pro práci manažera. Koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti. Přehled studijní literatury základní a doporučené. Stanovení požadavků k absolvování předmětu.
2. Vymezení procesu interpersonální komunikace a význam komunikační kompetence pro manažerskou praxi. Modely procesu komunikačního procesu a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.
3. Sebepoznání a poznávání osobnosti druhých jedinců jako účinný nástroj efektivní komunikace manažera.
4. Zákonitosti sociální percepce a jejich důsledky pro poznávání sebe sama a druhých. Aplikace zákonitostí sociální percepce v manažerské praxi.
5. Zásady účinné verbální komunikace v manažerské praxi. Efektivní překonávání bariér ve verbální komunikaci. Aktivní naslouchání jako nedílná součást účinné komunikace. Účinná neverbální komunikace. Formy neverbální komunikace a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.
6. Aktivní naslouchání jako nedílná součást účinné komunikace.
7. Účinná neverbální komunikace. Formy neverbální komunikace a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.
8. Specifika a zásady správného vedení rozhovoru. Zásady úspěšné prezentace a její nácvik. Zásady efektivního vedení porad.
9. Stres a principy jeho zvládání v manažerské praxi.
10. Zásady účinné komunikace v konfliktních situacích.
11. Zásady účinné krizové komunikace.
12. Efektivní komunikace v mezinárodním prostředí.
13. Závěrečná sumarizace získaných poznatků a vyhodnocení získaných dovedností a zkušeností.

Exercise

26 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

Cvičení probíhají formou simulační manažerské hry.

1. Úvodní seznámení s průběhem a organizací cvičení. Časový plán, podmínky získání zápočtu. Osobnostní testy.
2. Rozdělení do týmů, registrace do simulace.
3. Řešení úkolů v týmu.
4. Řešení úkolů v týmu.
5. Řešení úkolů v týmu.
6. Týmový reporting.
7. Řešení úkolů v týmu.
8. Řešení úkolů v týmu.
9. Řešení úkolů v týmu.
10. Týmový reporting.
11. Týmové prezentace osvojených manažerských přístupů v kontextu výstupů simulace.
12. Týmové prezentace osvojených manažerských přístupů v kontextu výstupů simulace.
13. Shrnutí. Zpětná vazba.

Výsledky učení:
Odborné znalosti
Studenti/jy znají relevantní teorie osobnosti a principy účinné interpersonální komunikace umožňující jim efektivní působení v pracovních týmech.
Odborné způsobilosti
Studenti/ky umějí aplikovat získané poznatky komunikačních strategií pro řešení situací při řešení zadaných úkolů pro týmovou práci.
Odborné dovednosti
Studenti/ky dokáží aplikovat relevantní metody na reálné rozhodovací problémy při řešení úkolů relevantních podnikové praxi, a to včetně prezentace výsledků a obhájení zvoleného postupu řešení.