Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Course detail
FP-tppPAcad. year: 2026/2027
Not applicable.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
Aims
Study aids
Prerequisites and corequisites
Basic literature
Recommended reading
Classification of course in study plans
specialization BAK-EAM-EP , 2 year of study, summer semester, elective
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. Úvod do předmětu: význam interpersonální komunikace pro práci manažera. Koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti. Přehled studijní literatury základní a doporučené. Stanovení požadavků k absolvování předmětu.2. Vymezení procesu interpersonální komunikace a význam komunikační kompetence pro manažerskou praxi. Modely procesu komunikačního procesu a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.3. Sebepoznání a poznávání osobnosti druhých jedinců jako účinný nástroj efektivní komunikace manažera.4. Zákonitosti sociální percepce a jejich důsledky pro poznávání sebe sama a druhých. Aplikace zákonitostí sociální percepce v manažerské praxi.5. Zásady účinné verbální komunikace v manažerské praxi. Efektivní překonávání bariér ve verbální komunikaci. Aktivní naslouchání jako nedílná součást účinné komunikace. Účinná neverbální komunikace. Formy neverbální komunikace a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.6. Aktivní naslouchání jako nedílná součást účinné komunikace.7. Účinná neverbální komunikace. Formy neverbální komunikace a jejich efektivní aplikace v manažerské praxi.8. Specifika a zásady správného vedení rozhovoru. Zásady úspěšné prezentace a její nácvik. Zásady efektivního vedení porad.9. Stres a principy jeho zvládání v manažerské praxi.10. Zásady účinné komunikace v konfliktních situacích.11. Zásady účinné krizové komunikace.12. Efektivní komunikace v mezinárodním prostředí.13. Závěrečná sumarizace získaných poznatků a vyhodnocení získaných dovedností a zkušeností.
Exercise
Cvičení probíhají formou simulační manažerské hry.
1. Úvodní seznámení s průběhem a organizací cvičení. Časový plán, podmínky získání zápočtu. Osobnostní testy. 2. Rozdělení do týmů, registrace do simulace.3. Řešení úkolů v týmu.4. Řešení úkolů v týmu.5. Řešení úkolů v týmu.6. Týmový reporting.7. Řešení úkolů v týmu.8. Řešení úkolů v týmu.9. Řešení úkolů v týmu.10. Týmový reporting.11. Týmové prezentace osvojených manažerských přístupů v kontextu výstupů simulace.12. Týmové prezentace osvojených manažerských přístupů v kontextu výstupů simulace.13. Shrnutí. Zpětná vazba.
Výsledky učení:Odborné znalostiStudenti/jy znají relevantní teorie osobnosti a principy účinné interpersonální komunikace umožňující jim efektivní působení v pracovních týmech.Odborné způsobilostiStudenti/ky umějí aplikovat získané poznatky komunikačních strategií pro řešení situací při řešení zadaných úkolů pro týmovou práci.Odborné dovednostiStudenti/ky dokáží aplikovat relevantní metody na reálné rozhodovací problémy při řešení úkolů relevantních podnikové praxi, a to včetně prezentace výsledků a obhájení zvoleného postupu řešení.