Course detail
Bachelor Project 1
FSI-ZB1Acad. year: 2024/2025
Předmět připravuje studenty na odbornou a vědeckou činnost pod dohledem vedoucího, která vede ke zpracování a úspěšnému obhájení bakalářské práce. Pozornost je věnována formálním požadavkům kladeným na bakalářské práce, vyhledávání relevantních vědeckých zdrojů, jejich kritické analýze, stanovení bílých míst v dané oblasti a následnému definování cílů bakalářské práce, požadavků na produkt, tvorbu koncepčních variant, formulaci výzkumných otázek, hypotéz a návrh metodologie experimentu. Důraz je následně kladen na zpracování konceptu bakalářské práce, který představí hlavní myšlenky práce a pomůže studentovi si plně uvědomit, jakou zvolí metodiku řešení a jaký bude časový plán pro úspěšné splnění definovaných cílů práce.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:
- aktivní účast na cvičeních (min. 15 z 30 bodů),
- vypracování konceptu bakalářské práce (min. 20 ze 40 bodů),
- prezentace a rozprava o projektu spojená s diskuzí (min. 15 z 30 bodů),
- celkem je možno získat až 100 bodů, výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Přednáška: účast je doporučená.
Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.
Aims
Absolventi budou schopni identifikovat problém řešený v rámci bakalářské práce, dokáží vyhledat relevantní literaturu, kriticky ji zhodnotit, definovat si cíle práce, požadavky na produkt/vědeckou otázku, hypotézu a navrhnou metodiku řešení.
- Schopnost definovat teoretický rámec problému bakalářské práce.
- Schopnost vyhledávat relevantní literární zdroje ve vybraných databázích.
- Schopnost kritické analýzy informací.
- Schopnost definovat cíl bakalářské práce, požadavky na produkt a schopnost definovat vědeckou otázku a hypotézu.
- Prezentační dovednost.
Study aids
Prerequisites and corequisites
Basic literature
EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ. Základy metodologie výzkumu. 2. přepracované a rozšířené vydání. V Plzni: Západočeská univerzita, 2017, iv, 184 stran : ilustrace. ISBN 978-80-261-0735-4. (CS)
FRANCÍREK, František. Bakalářská práce: bakalářská práce. Co, jak a proč připravit, zpracovat, napsat a zhodnotit (obhájit). Praha: Ingenio et Arti, 2012, 61, 51 s. : il. ISBN 978-8-09052-871-0. (CS)
Recommended reading
Classification of course in study plans
- Programme B-KSI-P Bachelor's 3 year of study, winter semester, compulsory
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Volba tématu bakalářské práce.
- Formální požadavky na bakalářskou práci a prezentační dovednosti.
- Literární rešerše – vyhledávací nástroje, databáze.
- Vymezení problému.
- Cíle bakalářské práce a role vedoucího.
- Inženýrská metoda: požadavky na produkt a koncepční varianty (vývojová práce).
- Vědecká metoda: formulace výzkumných otázek, hypotéz a návrh metodologie experimentu (výzkumná práce).
- Metodologie vědy.
- Citace literatury.
Laboratory exercise
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Výběr tématu a identifikace problému bakalářské práce.
- Současný stav poznání – literární rešerše.
- Analýza současného stavu poznání.
- Vymezení problému – definice problémové situace.
- Primární a dílčí cíle bakalářské práce.
- Požadavky na produkt a koncepční varianty (vývojová práce).
- Formulace výzkumných otázek, hypotéz a návrh metodologie experimentu (výzkumná práce).
- Časový plán.
- Vypracování konceptu bakalářské práce.
Supervision of Bachelor’s thesis
Teacher / Lecturer
Syllabus
- Oblasti studia jsou individuální, určuje je vedoucí bakalářské práce.
- Pravidelné konzultace vedoucího a studenta zaměřené na analýzu současného stavu, stanovení cíle bakalářské práce a definici požadavku na produkt/formulaci výzkumných otázek a hypotéz a návrhu metodologie řešení.