Course detail
Marketing
ÚSI-REMARAcad. year: 2019/2020
Marketing approach is an inevitable prerequisite for long-term development of a firm in a market environment. Knowledge and deep understanding of marketing principles thus create one of the pillars of a successful firm. The content of the course "Marketing" is focused on important aspects of marketing theory and practice, connected with the preparation and execution of marketing strategy (e.g. analysis of market position of a firm, the customer analysis and their segmentation, targeting and positioning, with the marketing mix elements etc.).
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Course curriculum
2. Seznámení se s základními pojmy z oblasti marketingu
3. Seznámení se s základními pojmy a pravidly tvorby marketingových plánů
4. Uvedení příkladů aplikace marketingových plánů
5. Seznámení se s nástroji marketingového řízení - marketingový mix
6. Seznámení se s nástroji marketingového řízení - marketingový mix
7. Seznámení se s nástroji marketingového řízení - marketingový mix
8. Metody marketingového výzkumu I.
9. Metody marketingového výzkumu II.
10. Specifika průmyslového marketingu I.
11. Specifika průmyslového marketingu II.
12. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu
13. Shrnutí a závěr.
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
KOTLER, P. Marketing management, 10. rozšířené vydání,Praha, Grada Publishing, 2003. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
STORBACKA, K. - LEHTINEN, J.R. Řízení vztahů se zákazníky. Customer Relationship Management , Praha, Grada Publishing, 2002. 168 s. ISBN 80-7169-813-X.
Recommended reading
SCULLEY, J. - BYRNE, J. A. Odysea. Od Pepsi k Apple. Praha Management Press,1994. 400s. ISBN 80-85603-51-9.
Elearning
Classification of course in study plans
Type of course unit
Elearning