Course detail
Methodology of Final Thesis
FP-BMFTEAcad. year: 2018/2019
Subject is focused on application of research methods and work with scientific/ professional sources, which are linked with topics of elaborated bachelor thesis.
Language of instruction
English
Number of ECTS credits
3
Mode of study
Not applicable.
Department
Learning outcomes of the course unit
Po absolvování předmětu budou studenti schopni orientovat se v problematice výzkumné práce a v oblastech práce s odbornými texty.
Prerequisites
Successful finishing of Market Research (2nd year) and Project Management (2nd year).
Co-requisites
Not applicable.
Planned learning activities and teaching methods
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Řízené konzultace jsou věnovány zejména konzultaci a kontrole úkolů zadaných k samostatnému zpracování.
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem, který student získá za prezentaci vlastní případové studie ve vztahu k bakalářské práci, písemný test (minimálně 50 %), a dále splní předepsanou účast na cvičeních.
Course curriculum
1.-2. week: Methodology of creative work – fundamental of creative work; basic structure of writing essay; formal requirements of essay; basic terms of typography
3.-4. week: Methods of research work – research phases; basic research approaches; research methods and their usage
5.-6. week: Information processing – searching and processing relevant information sources; kinds of relevant information sources
7.-8. week: Citation of used references – key requirements of reference; basic citation styles; citation standard ČSN ISO 690 (01 0197) and internal guideline for citation
9.-10. week: Formal requirements for final thesis – specification and application of university guidelines in connection within citation standard ČSN ISO 690 (01 0197)
11.-12. week: Presentation of study of creative work – training of professional speeches
3.-4. week: Methods of research work – research phases; basic research approaches; research methods and their usage
5.-6. week: Information processing – searching and processing relevant information sources; kinds of relevant information sources
7.-8. week: Citation of used references – key requirements of reference; basic citation styles; citation standard ČSN ISO 690 (01 0197) and internal guideline for citation
9.-10. week: Formal requirements for final thesis – specification and application of university guidelines in connection within citation standard ČSN ISO 690 (01 0197)
11.-12. week: Presentation of study of creative work – training of professional speeches
Work placements
Not applicable.
Aims
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s metodologií vědecké a duševní práce. Studenti získají přehled o používaných výzkumných metodách při získávání a zpracovávání informací, které jsou nezbytné při vypracování projektu bakalářské práce. Současně se studenti naučí aplikovat formální náležitosti bakalářských prací, a to z hlediska způsobů stanovení cílů práce a její struktury. Získané znalosti a dovednosti následně aplikují při přípravě, zpracování a prezentaci závěrečné práce.
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Výuka je kontrolovaná osobní prezencí na cvičení přímo vyučujícím. Kontrola aktivit je prováděna formou případové studie a její následné prezentace.
Recommended optional programme components
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
HACKER, D. & SOMMERS, N. A writer's reference, Boston, Bedford/St. Martin’s. 2010, p. 576. ISBN 978-0-312-60143-0. (EN)
ISO 690. Information and documentation - Guidelines for bibliographic references and citations to information resources. Geneva: ISO copyright office, 2010. (EN)
LIPSON, CH. Cite right: A Quick Guide to Citation Styles - MLA, APA, Chicago, the Sciences, Professions, and More.Chicago: The University of Chicago Press, 2006, p. 197. ISBN 0-226-48474-2. (EN)
ISO 690. Information and documentation - Guidelines for bibliographic references and citations to information resources. Geneva: ISO copyright office, 2010. (EN)
LIPSON, CH. Cite right: A Quick Guide to Citation Styles - MLA, APA, Chicago, the Sciences, Professions, and More.Chicago: The University of Chicago Press, 2006, p. 197. ISBN 0-226-48474-2. (EN)
Recommended reading
FISHER, C. Researching and writing a dissertation: An essential guide for business students, Essex, Pearson education. 2010, p. 436. ISBN 978-0-273-72343-1. (EN)
MARVASTI, A. B. Qualitative research in sociology. London: Sage Publication, 2004. p. 160. ISBN 0-7619-4860-0. (EN)
RUSZKIEWICZ, J. J. & DOLMAGE, J. How to write anything: A guide and reference with readings, Boston, Bedford-St. Martin's. 2010, p. 910. ISBN 978-0-312-66830-3. (EN)
MARVASTI, A. B. Qualitative research in sociology. London: Sage Publication, 2004. p. 160. ISBN 0-7619-4860-0. (EN)
RUSZKIEWICZ, J. J. & DOLMAGE, J. How to write anything: A guide and reference with readings, Boston, Bedford-St. Martin's. 2010, p. 910. ISBN 978-0-312-66830-3. (EN)
Classification of course in study plans