Course detail
Marketing
FP-BMAREAcad. year: 2017/2018
Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu je jedním z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy.
Obsahem předmětu je objasnění a praktické využívání postupů z marketingové praxe vycházející z aktuálních teoretických předpokladů.
Výuka probíhá interaktivní formou, při které posluchači postupně zpracovávají konkrétní marketingový projekt pro zvolenou společnost. V rámci prezenční části výuky bude příprava projektů prezentována a konzultována v postupných krocích. Mimo prezenční část výuky budou posluchači na projektech pracovat samostatně.
Základní časový rámec výuky je následující:
Týden 1-2:
Základní Pojetí marketingu – přístupy k podnikání (podnikatelská filosofie) a nástroje (přehled prvků marketingového mixu), Marketingový mix – pojetí 4P a 4C, Specifika marketingu v různých oborech podnikání
Týden 3-4:
Marketingové analýzy a vlivy (externí a interní) na marketingové strategie
Praktické návody využití analytických metod v marketingu SLEPT, Porterova analýza, Portfolio analýza, Analýza sortimentního kříže, SWOT.
Týden 5-6:
Základy marketingového výzkumu jako nástroje pro zjišťování potřeb zákazníků, získání zpětné vazby o jejich spokojenosti, informací o konkurenci, tržních trendů na sledovaných trzích.
Týden 7-8:
Specifika jednotlivých trhů a jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.
Týden 9-10:
Příprava a tvorba produktové nabídky pro jednotlivé tržní segmenty. Targeting a Positioning produktů pro cílové tržní segmenty.
Marketingové pojetí a postupy tvorby ceny. Možnosti zajištění distribuce produktů na různých trzích.
Týden 11-12:
Marketingová komunikace. Tradiční formy komunikace, online komunikace, komunikace prostřednictvím sociálních médií.
Image a image marketing
Týden 13:
Prezentace a oponentní hodnocení připravených projektů, konzultace možných alternativ připravených strategií a plánů.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
- zpracování marketingového plánu v souladu s probíranou metodikou
- prezentace připraveného plánu
- zkouška zaměřená na ověření systematického a metodicky správného přístupu k řešení praktických marketingových úloh
Course curriculum
Obsahem předmětu je objasnění a praktické využívání postupů z marketingové praxe vycházející z aktuálních teoretických předpokladů. Výuka probíhá interaktivní formou, při které posluchači postupně zpracovávají konkrétní marketingový projekt pro zvolenou společnost. V rámci prezenční části výuky bude příprava projektů prezentována a konzultována v postupných krocích. Mimo prezenční část výuky budou posluchači na projektech pracovat samostatně.
Základní časový rámec výuky:
Týden 1-2:
Základní Pojetí marketingu – přístupy k podnikání (podnikatelská filosofie) a nástroje (přehled prvků marketingového mixu), Marketingový mix – pojetí 4P a 4C, Specifika marketingu v různých oborech podnikání
Týden 3-4:
Marketingové analýzy a vlivy (externí a interní) na marketingové strategie
Praktické návody využití analytických metod v marketingu SLEPT, Porterova analýza, Portfolio analýza, Analýza sortimentního kříže, SWOT.
Týden 5-6:
Marketingový výzkum jako nástroj pro zjišťování potřeb zákazníků, získání zpětné vazby o jejich spokojenosti, informací o konkurenci, tržních trendů na sledovaných trzích.
Týden 7-8:
Specifika jednotlivých trhů a jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.
Týden 9-10:
Příprava a tvorba produktové nabídky pro jednotlivé tržní segmenty. Targeting a Positioning produktů pro cílové tržní segmenty.
Marketingové pojetí a postupy tvorby ceny. Možnosti zajištění distribuce produktů na různých trzích.
Týden 11-12:
Marketingová komunikace. Tradiční formy komunikace, online komunikace, komunikace prostřednictvím sociálních médií.
Image a image marketing
Týden 13:
Prezentace a oponentní hodnocení připravených projektů, konzultace možných alternativ připravených strategií a plánů.
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
PHILIP KOTLER, Gary Armstrong. Principles of marketing. 13th ed. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall, 2009. ISBN 9780137006694. (EN)
Recommended reading
Stephenson, J., 2007. Ultimate Small Business Marketing Guide: 1500 Great Marketing Tricks That Will Drive Your Business Through the Roof. Entrepreneur Press. (EN)
Classification of course in study plans
- Programme BAK-E Bachelor's
branch BAK-ESBD , 1 year of study, winter semester, compulsory
- Programme BAK-E-CŽV lifelong learning
branch BAK-ESBD-CŽV , 1 year of study, winter semester, compulsory
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
Základní časový rámec výuky je následující:
Týden 1-2:
Základní Pojetí marketingu – přístupy k podnikání (podnikatelská filosofie) a nástroje (přehled prvků marketingového mixu), Marketingový mix – pojetí 4P a 4C, Specifika marketingu v různých oborech podnikání
Týden 3-4:
Marketingové analýzy a vlivy (externí a interní) na marketingové strategie
Praktické návody využití analytických metod v marketingu SLEPT, Porterova analýza, Portfolio analýza, Analýza sortimentního kříže, SWOT.
Týden 5-6:
Marketingový výzkum jako nástroj pro zjišťování potřeb zákazníků, získání zpětné vazby o jejich spokojenosti, informací o konkurenci, tržních trendů na sledovaných trzích.
Týden 7-8:
Specifika jednotlivých trhů a jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.
Týden 9-10:
Příprava a tvorba produktové nabídky pro jednotlivé tržní segmenty. Targeting a Positioning produktů pro cílové tržní segmenty.
Marketingové pojetí a postupy tvorby ceny. Možnosti zajištění distribuce produktů na různých trzích.
Týden 11-12:
Marketingová komunikace. Tradiční formy komunikace, online komunikace, komunikace prostřednictvím sociálních médií.
Image a image marketing
Týden 13:
Prezentace a oponentní hodnocení připravených projektů, konzultace možných alternativ připravených strategií a plánů.