Course detail
Transport Organisation I
ÚSI-1EAODAcad. year: 2011/2012
Organization and management of transport in state administrative and transport and forwarding companies.
Language of instruction
Czech
Number of ECTS credits
5
Mode of study
Not applicable.
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Knowledge of law, economy and technology of road transport.
Prerequisites
Basic knowledge of law in the field of transport, economy and technology for middle management of transport and forwarding company.
Co-requisites
Not applicable.
Planned learning activities and teaching methods
Teaching methods depend on the type of course unit as specified in the article 7 of BUT Rules for Studies and Examinations.
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Condition of course-unite credit:
Participation in seminars and 2 or 3 written papers.
Exam: written and oral part.
Participation in seminars and 2 or 3 written papers.
Exam: written and oral part.
Course curriculum
1. Importance of transport and effect of industrial development.
2. Tasks of transport in society, passenger and goods transportation, domestic and international transport.
3. Transport policy of state.
4. Structure and organization of business in transport.
5. Organization principles for division of transport of individual types.
6. Transport output of individual kinds of transport.
7. Strategy and long-term forecast.
8. Requirements of industrial and social state development versus investments and capacity of individual kinds of transport.
9. Business policy of transport, transport market, marketing in transport.
10. Price policy in transport.
11. Education and competency of workers in transport.
12. Economy of transport.
13. Public relations - image, advert in transport.
2. Tasks of transport in society, passenger and goods transportation, domestic and international transport.
3. Transport policy of state.
4. Structure and organization of business in transport.
5. Organization principles for division of transport of individual types.
6. Transport output of individual kinds of transport.
7. Strategy and long-term forecast.
8. Requirements of industrial and social state development versus investments and capacity of individual kinds of transport.
9. Business policy of transport, transport market, marketing in transport.
10. Price policy in transport.
11. Education and competency of workers in transport.
12. Economy of transport.
13. Public relations - image, advert in transport.
Work placements
Not applicable.
Aims
Knowledge for exercise of profession in the field of state administrative and transport and forwarding companies at level of management, pertinently in traffic survey.
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Not applicable.
Recommended optional programme components
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
Předpisy, evropské normy a další související dokumenty s komentářem (dle podrobné specifikace)
Recommended reading
MILETÍN, J., NĚMEC, L. a kol: Finanční povinnosti dopravce. Praha: Verlag Dashofer, 2005
MILETÍN, J., NĚMEC, L. a kol: Pracovní režimy řidičů. Praha: Verlag Dashofer, 2005
MILETÍN, J., NĚMEC, L. a kol: Pracovní režimy řidičů. Praha: Verlag Dashofer, 2005
Classification of course in study plans
Type of course unit
Lecture
26 hod., optionally
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. Význam dopravy pro společnost a její hospodářský vývoj
2. Úkoly dopravy ve společnosti v rozdělení na osobní a nákladní dopravu a na vnitrostátní a mezinárodní dopravu
3. Dopravní politika státu
4. Struktura a organizace podnikání v dopravě
5. Organizační principy pro dělbu dopravy na jednotlivé druhy doprav
6. Dopravní výkony jednotlivých druhů doprav
7. Strategie a dlouhodobé výhledy dopravy
8. Potřeby hospodářského a společenského vývoje státu versus investice a kapacita jednotlivých druhů dopravy
9. Obchodní politika dopravy, dopravní trh a marketing v dopravě
10. Cenová politika v dopravě
11. Vzdělání a kvalifikace pracovníků v dopravě
12. Ekonomika dopravy
13. Public relations - Image - Reklama v dopravě
2. Úkoly dopravy ve společnosti v rozdělení na osobní a nákladní dopravu a na vnitrostátní a mezinárodní dopravu
3. Dopravní politika státu
4. Struktura a organizace podnikání v dopravě
5. Organizační principy pro dělbu dopravy na jednotlivé druhy doprav
6. Dopravní výkony jednotlivých druhů doprav
7. Strategie a dlouhodobé výhledy dopravy
8. Potřeby hospodářského a společenského vývoje státu versus investice a kapacita jednotlivých druhů dopravy
9. Obchodní politika dopravy, dopravní trh a marketing v dopravě
10. Cenová politika v dopravě
11. Vzdělání a kvalifikace pracovníků v dopravě
12. Ekonomika dopravy
13. Public relations - Image - Reklama v dopravě
Exercise
26 hod., compulsory
Teacher / Lecturer
Syllabus
Cvičení budou vedena v souladu s obsahem přednášek