Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication result detail
BERÁNKOVÁ, M.; ŠIMÁČKOVÁ, K.; KŘÍŽOVSKÁ, E.
Original Title
Modelování konkurenčního prostředí pro stanovení hodnoty stavebního podniku
English Title
Modelling the competitive environment for determination of construction company
Type
Paper in proceedings (conference paper)
Original Abstract
Cílem příspěvku je vysvětlit pojem konkurenceschopnost a další s ním související, dále naznačit možnosti získání konkurenceschopnosti podniku a způsoby jejího měření, přičemž se budeme zabývat především využitím metod a ukazatelů finanční analýzy. Dle našeho názoru právě finanční analýza slouží nejlépe k finančnímu měření konkurenceschopnosti podniku. V praktické části příspěvku představujeme konkrétní podnik včetně jeho postavení na trhu, portfolia jeho činností a doposud dosahovaných finančních výsledků. Také jsme pomocí finanční analýzy zhodnotily jeho dosahované finanční výsledky, a to včetně celkového shrnutí a posouzení získaných údajů. Za účelem vysledování konkurenceschopnosti provádíme jednoduché porovnání s obdobným prosperujícím podnikem, v němž jsme opět pomocí finanční analýzy vyhodnotily jeho dosahované finanční výsledky. Následně jsme se zabývaly majetkovým oceněním stanovením věcné hodnoty, a to u obou podniků. V závěru získané údaje porovnáváme a vyhodnocujeme; dále stanovujeme doporučení vyplývající z komparace, a to pro námi sledovaný podnik.
English abstract
That the company was able to achieve their targets on market,must be competitive. This helps them finds the competitive advantage that differentiates the company from others with a similar focus. In this context, it is necessary to mention the term of competitive strategy. That is helping the company to find the right competitive advantage and the overall successful management. There is one question: How does the company determines if it chose the right competitive strategy? The answer to this question is in the ability to analyze the chosen strategy, and measure its potential value, especially through the balancing results of the company. As means to this the financial analysis is used as most often.
Keywords
společnost, stavební společnost, cena, hodnota, konkurenceschopnost, finanční analýza, metody oceňování podniku
Key words in English
Company, Costruction company, Price, Value, Competitiveness, Financial analysis, Company valuation methods
Authors
RIV year
2014
Released
07.02.2013
Publisher
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Location
Brno
ISBN
978-80-214-4669-4
Book
Sborník anotací
Pages from
390
Pages to
419
Pages count
30
BibTex
@inproceedings{BUT98996, author="Martina {Beránková} and Kateřina {Božiková} and Eliška {Křížovská}", title="Modelování konkurenčního prostředí pro stanovení hodnoty stavebního podniku", booktitle="Sborník anotací", year="2013", number="1", pages="390--419", publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební", address="Brno", isbn="978-80-214-4669-4" }