Detail publikačního výsledku

Vliv nákupního chování zákazníků na oceňování majetku

PERNICA, M.; BAŠTINEC, J.

Original Title

Vliv nákupního chování zákazníků na oceňování majetku

English Title

The Influence of Customers Purchasing Behaviour on Property Valuation

Type

Peer-reviewed article not indexed in WoS or Scopus

Original Abstract

Článek popisuje výzkum prováděný s cílem aktualizovat metodiku dlouhodobých odpisovatelného movitého majetku oceňování v budoucnu, dále jen DHMMO, reálnou hodnotou.

English abstract

The article describes the research carried out in order to update the methodology of long-term depreciable goods and chattels valuation in future, thereinafter DHMMO, by real value.

Keywords

Finanční účetnictví, historické ceny, Kruskal-Wallis test, reálná hodnota, oceňování.

Key words in English

Financial accountancy, historical price, Kruskal-Wallis test, real value, valuation.

Authors

PERNICA, M.; BAŠTINEC, J.

RIV year

2013

Released

29.06.2012

Publisher

CERM

Location

Brno

ISBN

1802-8527

Periodical

Trendy ekonomiky a managementu

Volume

VI

Number

10

State

Czech Republic

Pages from

83

Pages to

89

Pages count

7

Full text in the Digital Library

BibTex

@article{BUT93896,
  author="Martin {Pernica} and Jaromír {Baštinec}",
  title="Vliv nákupního chování zákazníků na oceňování majetku",
  journal="Trendy ekonomiky a managementu",
  year="2012",
  volume="VI",
  number="10",
  pages="83--89",
  issn="1802-8527"
}