Publication result detail

Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě

VONDRÁČEK, M.

Original Title

Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě

English Title

Security Weaknesses of Software for Collaboration in Virtual Reality

Type

Peer-reviewed article not indexed in WoS or Scopus

Original Abstract

Virtuálnírealita (VR) je rozšiřující se oblast, která nachází stále více oblastívyužití. VR dnes slouží nejen k zábavě, ale využívá se k průmyslovým aplikacím,výzkumu a vývoji, ale také k sociální interakci. Komunikačníaplikace pro VR nachází využití i pro firemní jednání kde si takové aplikace můžeme představit jako podstatněrozšířenou formu telekonference. Avšak se zaváděním nových technologiípřichází i nová bezpečnostní rizika. Aktuální výzkum kybernetické bezpečnostiVR z USA odhalil slabiny v komunikační aplikaci Bigscreena v platformě Unity. Potenciální útočníci tak byli schopní nejenodposlouchávat mikrofony, ale dokonce vytvořit botnet ovládnutých počítačů.

English abstract

Virtual Reality (VR) is an expanding area that finds more and more applications. Today, VR is used not only for entertainment but also for industrial applications, research and development, but also for social interaction. Communication applications for VR find use also for business meetings where we can imagine such applications as a substantially extended form of teleconferencing. But with the introduction of new technologies, there are new security risks. Recent cyber security research from the US has revealed weaknesses in the Bigscreen communication application and the Unity platform. Potential attackers were thus able not only to eavesdrop on microphones, but even to create a botnet of controlled computers.

Keywords

Immersive Virtual Reality, Man-in-the-Room Attack, Responsible Disclosure, Bigscreen, Unity, Bezpečnostní analýza, Analýza síťového provozu, Penetrační testování, Reverzní inženýrství, Application Patching, Application Crippling, HTC Vive, Oculus Rift

Key words in English

Immersive Virtual Reality, Man-in-the-Room Attack, Responsible Disclosure, Bigscreen, Unity, Security Analysis, Network Traffic Analysis, Penetration Testing, Reverse Engineering, Application Patching, Application Crippling, HTC Vive, Oculus Rift

Authors

VONDRÁČEK, M.

Released

01.06.2019

Location

Brno

Book

IT Systems

ISBN

1802-002X

Periodical

IT Systems

Volume

2019

Number

6

State

Czech Republic

Pages from

56

Pages to

57

Pages count

2

URL

BibTex

@article{BUT168528,
  author="Martin {Vondráček}",
  title="Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě",
  journal="IT Systems",
  year="2019",
  volume="2019",
  number="6",
  pages="56--57",
  issn="1802-002X",
  url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12216/"
}

Documents