Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 1.1.2022 — 30.7.2025
Funding resources
Technologická agentura ČR - 3. veřejná soutěž programu Doprava 2020+
On the project
Nově vyvíjený systém hydraulických S/A tlumičů by měl sloužit k osazení podvozku moderního kolejového vozidla na všech úrovních vypružení (primární, sekundární, podélné, příčné i vrtění). Cílem produktu je nabídka alternativy k magnetoreologickému řešení této situace. Čistě hydraulická cesta nabízí levnější, spolehlivější a ekologičtější konstrukční variantu. Možnost S/A regulace hydraulických tlumičů vychází z limitních rychlostí při přepínání nastavovaných tlumících sil. Do současné doby se mělo za to, že rychlost spínání těchto tlumičů nedosahuje potřebných hodnot. Dlouhodobé výzkumné práce na FSI VUT Brno v oblasti užití aditivních technologiích při strukturování magnetických obvodů dávají oprávněnou naději pro splnění těchto cílů.
Description in EnglishThe project aim is a development of constructional system of semiactive dampers enabling adaptation to demands on any damper in the intelligent rail bogie. S/A dampers enable damping force control which improves the function of the whole chassis. This solution has been possible only with MR dampers, which use expensive MR fluids. Intensive development in the field of fast speed electromagnetic valves indicates that similar aims can be reached with standard hydraulic fluid. Minimizing the dynamic effects of the wheel-rail contact, which are caused by the ride on uneven rail, will contribute to the increase of the transport system quality, particularly transport speed increase and railway wear decrease. These impacts fulfil the program aims in the field of “sustainable transportation”.
Keywords kolejové vozidlo; tlumič; semiaktivní řízení; elektromagnetický ventil
Key words in Englishrail vehicle, shock absorber, semi-active control, solenoid valve
Mark
CK03000052
Default language
Czech
People responsible
Mazůrek Ivan, doc. Ing., CSc. - principal person responsible
Units
Institute of Machine and Industrial Design- responsible department (31.5.2021 - not assigned)Institute of Machine and Industrial Design- co-beneficiary (1.1.2022 - 31.7.2025)
Results
STRECKER, Z.; MAZŮREK, I.: Experimentální řídící jednotka. URL: https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/469/. (Funkční vzorek)Detail
STRECKER, Z.; MAZŮREK, I.: Experimentální program řídící jednotky. URL: https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/470/. (Software)Detail
MAZŮREK, I.; MACHÁČEK, O.; VLAŠIC, F.: Experimentální tlumič. URL: https://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/455. (Funkční vzorek)Detail
MAZŮREK, I.; DANIEL, P.: Semiaktivní hydraulický tlumič. URL: https://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/492. (Funkční vzorek)Detail
MAZŮREK, I.; DANIEL, P.: Tester tribologických uzlů tlumiče. (Funkční vzorek)Detail
STRECKER, Z.; MAZŮREK, I.; MACHÁČEK, O.: Zařízení pro ověření magnetické simulace. URL: https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/457/. (Funkční vzorek)Detail
STRECKER, Z.; MAZŮREK, I.; VLAŠIC, F.: Experimentální ventil pro semiaktivní tlumič. URL: https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/484/. (Funkční vzorek)Detail
MAZŮREK, I.; DANIEL, P.: Semiaktivní hydraulický tlumič pro podvozek železničního vozidla. URL: https://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/504. (Prototyp)Detail
Responsibility: Mazůrek Ivan, doc. Ing., CSc.