Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.07.2017 — 30.09.2020
Funding resources
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR - TRIO
- part funder (2017-07-01 - 2020-06-30)
On the project
Hlavním cílem bude vývoj nové generace modulární řídicí jednotky malých turbínových motorů s integrací modulů řízení a vibrodiagnostiky motoru a výkonového AC/DC měniče generování palubního napětí 28VDC. Při vývoji a vlastním návrhu zařízení budou ověřeny a aplikovány moderní technologie a poznatky z oblasti GPT´s (General Purpose Technolgies) pro inovaci produktů prostřednictvím KET´s (Key Enabling Technologies) klíčových technologií (uplatnění moderních technologií v oblasti mikroeletroniky a MEMS technologií a pokročilých materiálů). Vedlejším cílem, ale podstatným pro následné komerční nasazení, bude zvýšení konkurenceschopnosti výrobku zvýšením užitných vlastností (snížení hmotnosti, spotřeby, rozměrů, provozních nákladů a konečné ceny výrobku, zvýšení odolnosti, spolehlivosti a životnosti, umožnění údržby podle stavu s využitím vibro-diagnostiky motoru jsou klíčovými parametry oproti stávajícímu řešení). Ověření funkčních vlastností a výkonnostních parametrů, posouzení vhodnosti aplikování pokročilých technologií KET´s (moderní mikroelektronické komponenty a pokročilé materiály) a integrace hardware a software proběhne na funkčních vzorcích jednotlivých modulů řídicí jednotky motoru. Následně bude realizováno finální řešení, které je hlavním očekávaným výsledkem projektu a to formou integrace prototypů modulů cílového zařízení, tj. modulární řídicí a diagnostické jednotky motoru. Očekávaný výsledek projektu nalezne stěžejní využití v nové generaci řídicích systémů malých leteckých turbínových motorů. Vývojové práce na projektu budou mít charakter průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje.
Keywordsmodulární řídicí systémy; vestavěné systémy řízení pro kritické aplikace; AC/DC výkonový měnič; mikroelektronika; spolehlivost; turbínový motor; startergenerátor; BLDC motor; vibro-diagnostika; avionické systémy
Key words in Englishmodular control systems; built-in management systems for critical applications; AC/DC power inverter; Microelectronics; reliability; turbine engine; startergenerátor; BLDC motor; Vibro-Diagnostics; avionics systems
Mark
FV20043
Default language
Czech
People responsible
Hlinka Jiří, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcherKovář Jiří, Ing. - fellow researcherOpluštil Vladimír, RNDr. - principal person responsible
Units
Institute of Aerospace Engineering- (2017-07-01 - 2020-06-30)Faculty of Electrical Engineering and Communication- (2017-07-01 - 2020-06-30)
Results
JANHUBA, L.; HLINKA, J.; KOŠTIAL, R. Integrated Method utilizing Graph Theory and Fuzzy Logic for Safety and Reliability Assessment of Airborne Systems. In 13th Research and Education in Aircraft Design Conference. 2018. p. 32-44. ISBN: 978-80-214-5696-9.Detail
HLINKA, J.; KOŠTIAL, R.; HORPATZKÁ, M. Application of enhanced methods for safety assessment of FADEC. EKSPLOAT NIEZAWODN, 2021, vol. 23, no. 1, p. 63-73. ISSN: 1507-2711.Detail
DULÍK, T.; POSPÍŠILÍK, M.; OPLUŠTIL, V.; BENEŠ, P. Aircraft Turboprop Engine Vibration Monitoring Module. In 2020 International Conference on Applied Electronics (AE). 2020. p. 1-5. ISBN: 978-80-261-0892-4.Detail
KUNZ, J.; ČALA, M.; PIKULA, S.; BENEŠ, P. Tracking Filter Design for Predictive Maintenance of Jet Engine - Different Approaches and Their Comparison. Strojnícky časopis, 2018, vol. 68, no. 4, p. 75-84. ISSN: 0039-2472.Detail