Project detail

Interaktivní podpora výuky funkcionálního a logického programování

Duration: 01.01.2010 — 31.12.2010

Funding resources

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Fond rozvoje vysokých škol (FRVŠ)

- whole funder (2010-01-01 - 2010-12-31)

On the project

Vytvořili jsme interaktivní pomůcku pro demonstraci různých typů redukcí a rezolucí klasických logických a funkcionálních programovacích jazyků, se zaměřením na redukce v lambda kalkulu a SLD rezoluce v Prologu

Pomocí interaktivních výukových programů se studenti formou animací seznámí s touto problematikou. S využitím názorných animovaných příkladů se studenti seznámí s technikami redukcí, rezolucí a modifikací u funkcionálních a logických programovacích jazyků.

Description in English
We have created an interactive tool for demonstrating various types of reductions and resolutions of classical logic and functional programming languages.  We have focused on the reduction in lambda calculus and SLD resolution in Prolog. We have used animated examples to get the students familiar with reduction and resolution techniques in functional and logical programming languages.

Keywords
redukce, rezoluce, SLD, Prolog, animace, funkcionální programování, logické programování

Key words in English
reduction, resolution, SLD, Prolog, animation, functional programming, logic programming

Mark

FR2392/2010/G1

Default language

Czech

People responsible

Goldefus Filip, Mgr. - fellow researcher
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. - fellow researcher
Jirák Ota, Ing. - principal person responsible

Units

Department of Information Systems
- (2010-01-01 - 2010-12-31)

Results

GOLDEFUS, F.; JIRÁK, O. Application of e-Learning in Programming Languages Theory. Proceedings of the 8th International Conference ICETA 2010. Stará Lesná: elfa, s.r.o., TU Kosice, 2010. p. 321-325. ISBN: 978-80-8086-166-7.
Detail

Link