Course detail
International Marketing
FP-mmPAcad. year: 2023/2024
Course is focused on accumulation of theoretical knowledge, understanding and "best practices" utilization in international business context, with special focus on B-2-B and technology markets. Special attention is being paid to the preparation of marketing plan of international markets penetration as well as "best practices" through practical business examples and case-studies related.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Entry knowledge
Rules for evaluation and completion of the course
The course grading is as follows:
- active participation at lectures (10%)
- team project and its presentation (50%)
- verbal exam (40%)
Aims
Having passed the course, the student should be ready for critical analysis of available analytical methods and procedures of international marketing environment, for considered selection of the most appropriate marketing tools for creation and realization of foreign market entry strategy.
Study aids
Prerequisites and corequisites
Basic literature
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5366-9.
Recommended reading
JEFFREY, E. C. A short course in international marketing approaching and penetrating the global marketplace. 3rd ed. Petaluma, CA: World Trade Press, 2009. ISBN 978-160-7800-071.
KEEGAN, W. J. a M. C. GREEN. Global marketing. 3rd ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2003. ISBN 978-0130669988.
KIRPALANI, V. H., L. GARBARSKI a E. KAYNAK. Successfully doing business/marketing in Eastern Europe. New York: Routledge, 2009. Routledge studies in international business and the world economy, 46. ISBN 978-0-7890-3272-0. (CS)
KOTLER, Philip. a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th [ed.]. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0132102926. (CS)
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada, 2003. Manažer. ISBN 80-247-0422-6. (CS)
Elearning
Classification of course in study plans
- Programme MGR-MEO Master's 1 year of study, winter semester, compulsory
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
2. Strategické marketingové tržní analýzy v mezinárodním kontextu – externí faktory.
3. Strategické marketingové tržní analýzy v mezinárodním kontextu – interní faktory.
4. Produkt jako přidaná hodnota pro zákazníka, portfolio analýzy v mezinárodním kontextu.
5. Základy marketingového výzkumu a jeho využití v mezinárodním marketingu.
6. Tržní segmentace v mezinárodním kontextu, targeting a positioning.
7. Tvorba ceny v mezinárodním prostředí.
8. Distribuce a jejich formy v mezinárodním prostředí.
9. Marketingová komunikace v mezinárodním prostředí – tradiční formy.
10. Marketingová komunikace v mezinárodním prostředí – online a digitální kanály.
11. Customer Relationship Management a vztahový marketing v mezinárodním prostředí.
12. Přehled alternativních strategických přístupů v mezinárodním marketingu.
13. Trendy budoucího vývoje a nové přístupy v oblasti mezinárodního marketingu.
V rámci přednášek je představena vhodná metodika pro tvorbu marketingových plánů pro vstup a působení na zahraničních trzích v mezinárodním marketingu.
Exercise
Teacher / Lecturer
Syllabus
Elearning