Course detail
Business Information Systems
FP-PISDAcad. year: 2022/2023
The course provides information from the area of development, design and implementation of enterprise information systems in all stages of their life cycle.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Požadavky na ukončení: Absolvování zkoušky - 100 %.
Course curriculum
1. Corporate information systems, basic terminology
2. How to properly understand to company's information systems
3. Strategy and management of business informatics
4. Process Management
5. The life cycle of IS / ICT project
6. Overview of the market and the business models of delivery of enterprise applications
7. Planning and management of company resources
8. Human Resource Management
9. Production planning and control
10. Logistics and supply chain management
11. Management of relationships with customers and suppliers
12. Management information systems
13. Microsoft Dynamics NAV
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
POUR, J.; GÁLA, L.; ŠEDIVÁ, Z. Podniková informatika 2. přepracované a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2615-1 (CS)
SODOMKA, P.; KLČOVÁ, H. Informační systémy v podnikové praxi. 2 aktualizované a rozšířené vydání. Praha : Computer Press, 2010. 500 s. ISBN 978-80-251-2878-7 (CS)
VOŘÍŠEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Praha : Management Press. 2006. s. 234. ISBN 978-80-85943-40-9 (CS)
Recommended reading
MOLNÁR, Z. Efektivnost informačních systémů. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-410-X (CS)
TVRDÍKOVÁ, M. Zavádění a inovace IS ve firmách. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-703-6 (CS)
UČEŇ, P. Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2472-0 (CS)
Classification of course in study plans
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. Podnikové informační systémy, základní terminologie
2. Jak správně rozumět podnikovým informačním systémům
3. Strategie a řízení podnikové informatiky
4. Životní cyklus IS/ICT projektu
5. Přehled trhu a obchodní modely dodávky podnikových aplikací
6. Plánování a řízení podnikových zdrojů
7. Řízení lidských zdrojů
8. Plánování a řízení výroby, logistiky a dodavatelských řetězců
9. Řízení vztahů se zákazníky a dodavateli
10. Manažerské informační systémy
Computer-assisted exercise
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. Úvod do systému – základní charakteristika systému a popis modulů, obecné základy práce a orientace v systému - prvky a způsoby ovládání, způsoby hledání, základní funkční klávesy.
2. Práce s filtry – zásady pro filtrování, typy filtrů, rozdíl mezi hledáním a filtrováním, řazení dat, vytvoření uživatele, přiřazení rolí – logika práce uživatelů na bázi rolí.
3. Modul Správa – nastavení obecných informací o společnosti. Modul Správa financí - číselné řady, účetní osnova, nastavení účtování.
4. Modul Správa financí – Finanční deníky – ukázka zaúčtování, Žurnály. Modul Sklad – základní nastavení skladové karty pro další použití, práce s dokladem: Poptávka, Objednávka, Faktura.
5. Modul Sklad – zopakování již probraných znalostí – založení karty zboží, nákup, prodej. Výpočet nákladů na zboží dle FIFO, průměrná cena. Nastavení prodejních cen.
6. Modul Sklad/Nákup – opakování formou komplexního příkladu. Založení několika dodavatelů a zboží a jeho nákup, nastavení informací pro nákup. Náhledy dokladů a jejich zaúčtování. Navigace na prvotní doklad.
7. Modul Sklad/Prodej a MKT - opakování formou komplexního příkladu. Založení několika zákazníků a zboží a jeho nákup a prodej. Fakturační slevy a řádkové slevy. Tvorba nabídky, částečná dodávka a fakturace. Funkce Kopíruj doklad. Provize prodejců.
8. Modul Sklad/Prodej a MKT - Transfer zboží, souhrnný příklad, Tvorba kusovníku.
9. Modul Prodej a MKT – definice CRM, terminologie a jeho oblasti, řízení kontaktů, klasifikace kontaktů, řízení úloh, kampaní, duplikáty, interakce, segmentace.
10. Zpracování zápočtové práce