Publication detail

Jak získávat informace potřebné pro exportní marketing?

KAŇOVSKÁ, L. TOMÁŠKOVÁ, E.

Original Title

Jak získávat informace potřebné pro exportní marketing?

English Title

How to find out Useful Information for Export Marketing?

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Jestliže chce být exportér při vstupu na zahraniční trh úspěšný, musí tento svůj krok předem naplánovat. K samotnému plánování však potřebuje znát řadu informací o daném trhu, neboť tyto jsou nezbytným předpokladem pro volbu správné marketingové strategie a pro vymezení finančních prostředků na její realizaci. V tomto článku se zaměříme na analýzu kroků, které je třeba při vstupu na zahraniční trh realizovat, přičemž hlavní část bude věnována možnostem provedení průzkumu trhu.

English abstract

To be succesful on foreing market it is important to plan all steps very properly. It is neccesary to know much information about market which is important for right choice of the best marketing strategy and using of finance for its realization. This paper is focus on analysis of all important steps for entering to foreign market. Important part describes the possibilities of managing market research.

Keywords

exportní marketing, vstup na zahraniční trhy, průzkum trhu

Key words in English

export marketing, entry to foreign market, market research

Authors

KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E.

Released

2. 10. 2006

Publisher

MM publishing, s.r.o.

Location

Praha

ISBN

1212-2572

Periodical

MM Průmyslové spektrum

Number

10

State

Czech Republic

Pages from

94

Pages to

95

Pages count

2

BibTex

@article{BUT43737,
  author="Lucie {Kaňovská} and Eva {Tomášková}",
  title="Jak získávat informace potřebné pro exportní marketing?",
  journal="MM Průmyslové spektrum",
  year="2006",
  number="10",
  pages="94--95",
  issn="1212-2572"
}