Publication detail

PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI S MONITOROVÁNÍM A MĚŘENÍM SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKŮ VE STAVEBNÍ DODAVATELSKÉ ORGANIZACI.

VYMAZAL, T.

Original Title

PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI S MONITOROVÁNÍM A MĚŘENÍM SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKŮ VE STAVEBNÍ DODAVATELSKÉ ORGANIZACI.

English Title

PRACTICAL EXPERIENCE WITH MONITORING AND MEASURING OF THE CUSTOMERS´ CONTENTMENT IN THE BUILDING PROVIDER COMPANY.

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek ukazuje jeden s přístupů jak se vyrovnat s požadavky norem ISO 9000 v podmínkách složité selekce zákazníků, zejména v těch případech, kdy veřejné povědomí o organizaci tvoří zejména uživatelé stavebních děl. Dále se zabývá přístupy a kriterii měření a monitorování spokojenosti zákazníků s ohledem na rozdílné pojetí jakosti soukromých i veřejných investorů vzhledem k uživatelům.

English abstract

This contribution presents one of the approches to the requriments on ISO 9000 in the conditions of the complicated selection of customers, especially in those cases,when the public awareness of the company is made up especially by the construction work users. Next it deals with the approches and measuring criteria and monitoring of the customers´ contentment with regard to different approaches to quality by private and public investors in view of the customers.

Keywords

měření spokojenosti zákazníků

Key words in English

practical experience, monitoring and measuring, cumomer, contentment, building provider company

Authors

VYMAZAL, T.

Released

25. 5. 2004

Publisher

Dům techniky Ostrava

Location

Ostrava

ISBN

80-02-01645-9

Book

Jakost - Quality 2004

Edition

Jakost 2004

Edition number

1

Pages from

C33-C37

Pages count

5