Publication detail

Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice

SOUČKOVÁ, M.

Original Title

Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice

English Title

Sustainability and creativity in Glass industry in the Czech Republic

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Tento článek obsahuje výsledky dotazníkového průzkumu v oblasti indikátorů kreativity a udržitelnosti ve sklářském průmyslu v České republice. V současné době dochází k častému nahrazování plastu jiným materiálem. Je zde tedy možné, že výrobky ze skla budou nyní více požadovány než dříve. Dotazníkové šetření odhalilo, které ukazatele jsou pro firmy zajímavé a žádoucí a na druhou stranu které nikoliv. Je zde patrné, že velké firmy sledují více ukazatelů, než společnost o pár zaměstnancích. Tyto společnosti více dají na tzv. „selský rozum“, než na hromadu ukazatelů a metodik. Také je velký rozdíl mezi společnostmi zabývajícími se výrobou technického skla, nebo výrobou bižuterie. Je zřejmé, že u bižuterie je větší prostor pro kreativitu, než při výrobě např. skla do automobilů, bezpečnostních skel apod.

English abstract

This article contains the results of a questionnaire survey on the indicators of creativity and sustainability in the glass industry in the Czech Republic. Currently, plastic is often replaced by other materials. It is therefore possible that glass products will now be more demanded than before. The questionnaire survey revealed which indicators are interesting and desirable for companies, and on the other hand, which are not. It is obvious that large companies are pursuing more indicators than companies with a few employees. These companies put more on so-called "common sense" than on piles of indicators and methodologies. There is also a big difference between companies involved in the production of technical glass or the production of costume jewelery. Obviously, there is more ways for creativity in jewelery than in the manufacture of, for example, glass for cars, safety glass etc.

Keywords

Udržitelnost, kreativita, indikátory kreativity, ekonomické indikátory, sociální indikátory, environmentální indikátory.

Key words in English

Sustainability, creativity, indicators of creativity, economic indicators, social indicators, environmental indicators

Authors

SOUČKOVÁ, M.

Released

7. 12. 2018

Publisher

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská

Location

Brno

ISBN

978-80-214-5705-8

Book

Workshop specifického výzkumu 2018

Pages from

214

Pages to

225

Pages count

266

BibTex

@inproceedings{BUT153283,
  author="Markéta {Součková}",
  title="Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice",
  booktitle="Workshop specifického výzkumu 2018",
  year="2018",
  pages="214--225",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5705-8"
}