Jaká jsou kritéria posouzení komerčního potenciálu poznatku?

Poznatek s komerčním potenciálem by měl být celosvětově nový, aby jej bylo možné ochránit patentem nebo podobnou formou. Oproti stávajícímu stavu poznání by měl uživatelům přinášet určitou výhodu, řešit skutečný problém. Další otázkou je možný trh a jeho velikost, překážky vstupu na něj. Stupeň rozpracovanosti poznatku má také svůj význam – poznatky, které už byly prověřeny, se prodávají lépe než poznatky ve fázi nápadu. Limitujícím faktorem komercializace může být nedostatek financí na další vývoj poznatku nebo jeho právní ochranu či marketingový průzkum, a nedostatek kontaktů v aplikační sféře. Nezanedbatelným kritériem je zainteresovanost výzkumného pracovníka a jeho ochota se na komercializaci poznatku podílet.


Publikováno: 17.04.2012 12:38

Zkrácený odkaz: https://www.vut.cz/ctt/caste-dotazy/f90569/d66580