Nová jednotná vizuální identita Pražské integrované dopravy získala prestižní ocenění v soutěži Red Dot Awards. Podílí se na ní Mikuláš Macháček
Cílem soutěže pod taktovkou Czechdesign, ze které nový grafický návrh před dvěma lety vzešel, bylo prezentovat službu hromadné dopravy jako moderní, ale především srozumitelný a provázaný systém 21. století, usnadnit orientaci při cestování tak, aby cestující vždy našli všechny potřebné informace intuitivně na stejných nebo podobných místech, ve všech typech dopravních prostředků a bez ohledu na dopravce.
Porotu tehdy návrh nejvíce oslovil především svou nezaměnitelností, výrazností, a zároveň barevností a jednoduchostí. Pro Prahu volí symbolickou červenou barvu, která je mj. tradiční barvou ikonické tramvaje T3. Zároveň je červená i barvou loga hlavního města. Nejvýraznějším prvkem na vozidlech jsou tak červené vertikální pruhy.
„Nový vizuální styl Pražské integrované dopravy byl schválen teprve loni v červnu, už předtím ale jeho autoři ze superlative.works pracovali na novém manuálu, který dnes postupně aplikujeme jak na jednotlivé dopravní prostředky, tak na nejrůznější informační materiály nebo propagační tiskoviny a nové logo PID už běžně používáme při veškeré komunikaci,“ uvádí ředitel ROPID Petr Tomčík.
S autory návrhu jsou Pražští i nadále v úzkém kontaktu. Vznikají totiž stále nové typy vozidel, pro která je potřeba připravit detailní manuál ještě před výrobou takového autobusu nebo vlaku.
Zdroj: Pražská integrovaná doprava
Publikováno | |
---|---|
Odkaz | https://www.vut.cz/vut/f19528/d231745 |