Detail publikace
Kultivace osobnosti dle principů kurikulární vize ve vzdělávání
LINDR, J.
Originální název
Kultivace osobnosti dle principů kurikulární vize ve vzdělávání
Český název
Kultivace osobnosti dle principů kurikulární vize ve vzdělávání
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Jakou měrou přispívá současné školství ke kultivaci osobnosti absolventů? Je otázka správné podoby vzdělávání již uspokojivě uzavřena, nebo se jedná o neustálý vývojový proces? České školství se ocitá v proměnách. Vzrůstá potřeba měnit profil absolventa. Současné školství se ocitá pod vlivem kurikulární reformy reflektující různé přístupy k obsahovému vymezení vzdělávání. Lze najít různé příklady kultivace osobností studentů. Příspěvek se zaměřuje na nové dimenze rozvoje osobnosti ve školách nejprve obecně a posléze na příkladu pěstování demokratického smýšlení a environmentálního cítění mladých ukazuje konkrétní možnosti kultivace. Tato průřezová témata zastoupená v kurikulu vzdělávacích programů středních a vysokých škol patří k realizaci klíčových kompetencí ve školách. Provázanost všestranného osobnostního rozvoje absolventa se vzděláním ve školách se v současnosti stává hybným prvkem realizovaného kurikula a přispívá ke kultivaci osobnosti v moderní technologické době.
Český abstrakt
Jakou měrou přispívá současné školství ke kultivaci osobnosti absolventů? Je otázka správné podoby vzdělávání již uspokojivě uzavřena, nebo se jedná o neustálý vývojový proces? České školství se ocitá v proměnách. Vzrůstá potřeba měnit profil absolventa. Současné školství se ocitá pod vlivem kurikulární reformy reflektující různé přístupy k obsahovému vymezení vzdělávání. Lze najít různé příklady kultivace osobností studentů. Příspěvek se zaměřuje na nové dimenze rozvoje osobnosti ve školách nejprve obecně a posléze na příkladu pěstování demokratického smýšlení a environmentálního cítění mladých ukazuje konkrétní možnosti kultivace. Tato průřezová témata zastoupená v kurikulu vzdělávacích programů středních a vysokých škol patří k realizaci klíčových kompetencí ve školách. Provázanost všestranného osobnostního rozvoje absolventa se vzděláním ve školách se v současnosti stává hybným prvkem realizovaného kurikula a přispívá ke kultivaci osobnosti v moderní technologické době.
Klíčová slova
Kurikulum, klíčové kompetence, profil absolventa, všeobecný rozvoj, moderní škola, spojení teorie a praxe, pedagogika, teoretické vzdělávání, člověk v demokratické společnosti, environmentální témata ve vzdělávání
Vydáno
31.01.2013
Nakladatel
TU Košice
Místo
Košice
ISBN
978-80-553-1344-3
Kniha
Možnosti kultivácie osobnosti v technologickom veku
Číslo vydání
1
Strany od
145
Strany do
164
Strany počet
10
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT98816,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Kultivace osobnosti dle principů kurikulární vize ve vzdělávání",
annote="Jakou měrou přispívá současné školství ke kultivaci osobnosti absolventů? Je otázka správné podoby vzdělávání již uspokojivě uzavřena, nebo se jedná o neustálý vývojový proces? České školství se ocitá v proměnách. Vzrůstá potřeba měnit profil absolventa. Současné školství se ocitá pod vlivem kurikulární reformy reflektující různé přístupy k obsahovému vymezení vzdělávání.
Lze najít různé příklady kultivace osobností studentů. Příspěvek se zaměřuje na nové dimenze rozvoje osobnosti ve školách nejprve obecně a posléze na příkladu pěstování demokratického smýšlení a environmentálního cítění mladých ukazuje konkrétní možnosti kultivace. Tato průřezová témata zastoupená v kurikulu vzdělávacích programů středních a vysokých škol patří k realizaci klíčových kompetencí ve školách.
Provázanost všestranného osobnostního rozvoje absolventa se vzděláním ve školách se v současnosti stává hybným prvkem realizovaného kurikula a přispívá ke kultivaci osobnosti v moderní technologické době.",
address="TU Košice",
booktitle="Možnosti kultivácie osobnosti v technologickom veku",
chapter="98816",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="TU Košice",
year="2013",
month="january",
pages="145--164",
publisher="TU Košice",
type="conference paper"
}