Detail publikace

Naplnění myšlenky všeobecného vzdělávání v kurikulu technického vzdělávání

LINDR, J.

Originální název

Naplnění myšlenky všeobecného vzdělávání v kurikulu technického vzdělávání

Anglický název

Fullfilment of the idea of general education in the curriculum of a technical university

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Kurikulum a jeho idea všeobecného vzdělávání studentů vyžaduje rozvoj všech klíčových dovedností. Akademický cíl formování kurikula preferuje systém veškerého učebního plánu ve vzabě na rozvoj všech různých typů předmětů, přičemž se věnuje dostatečná pozornost integraci sociálních věd do struktury studijních programů. Jak lze tuto myšlenku realizovat? Je skutečně možné rozvíjet obecné znalosti sociálněvědných dovedností u studentů technické univezity? Jde o reálnou ideu nebo jen zbožné přání akademicky orientovaných autorů? Diskusní příspěvek ukazuje nové možnosti, vize a drobné krůčky, úspěchy, nástrahy, obtíže i nové perspektivy na cestě do implementace kurikula technických univerzit při spojení se všemi ostatními předměty. "Škola v pohybu" znamená novou vzdělávací cestu ve vztahu ke kurikulu do budoucna.

Anglický abstrakt

The curriculum and its idea of a general development of university students, anticipates a development of all key skills. An academic approach to the formation of a curriculum that prefers a system of subjects in the educational plan and strives to encompass equally various types of subjects, does not neglect to integrate social sciences subjects into the structure of study programmes. How is this idea put in practice? Is it really possible to develop general knowledge of the social sciences kind in students of technical universities? Is it a noble idea or merely a wishful thinking of academically oriented curriculum authors? The conference paper discusses new challenges, visions, bold as well as modest steps, successes, dangers, difficulties and new perspectives on the way to successfully implemented curriculum of technical universities with a respectable representation of all subjects, including social sciences subjects. 'A school in movement' gains a new way of educational methods in relation to the curriculum of the future

Klíčová slova

Kurikulum, společenskovědní předměty, kurikulární vize, vzdělávací program, humanizace vzdělávání, vzdělávací program

Klíčová slova v angličtině

Curriculum, social sciences subjects, curricular vision, educational plan, humanization of education, educational programme

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

20. 6. 2012

Nakladatel

STU Bratislava

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-3726-5

Kniha

Spoločenskovedné vzdelávanie na tehcnických univerzitách a proces globalizácie

Strany od

70

Strany do

81

Strany počet

11

BibTex

@inproceedings{BUT98548,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Naplnění myšlenky všeobecného vzdělávání v kurikulu technického vzdělávání",
  booktitle="Spoločenskovedné vzdelávanie na tehcnických univerzitách a proces globalizácie",
  year="2012",
  pages="70--81",
  publisher="STU Bratislava",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-227-3726-5"
}