Detail publikace
Psychologicko-etické aspekty firemního života aneb je fenomén etiky zbytečný?
LINDR, J.
Originální název
Psychologicko-etické aspekty firemního života aneb je fenomén etiky zbytečný?
Český název
Psychologicko-etické aspekty firemního života aneb je fenomén etiky zbytečný?
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Ze zkušenosti světa kolem nás se zdá, že etika se s dravým konkurenčním a podnikatelským prostředím neslučuje. Zvláště v současnosti lze jistě najít spoustu příkladů ilustrujících spíše neetické než etické chování. Etika se jeví jen jako filozofická disciplína vhodná pro akademické studium a salónní rozvažování teoretiků. Její praktická aplikace uniká realitě z důvodu tvrdosti současného ekonomického světa a konkurenčního prostředí v něm. Ekonomický pragmatismus štvaný maximalizací zisku je přednější než etický rozměr podnikání. Jak se však rodí etický pohled na svět? Je v současnosti vůbec šance zapracovat etické principy odpovědnosti, slušnosti, čestnosti, otevřenosti a důvěry do firemního chování? Nezdá se etika něčím zbytečným či (ne)oprávněně opomíjeným fenoménem v rámci dravosti a jisté bezuzdnosti doby? Lze dát návod na důstojnější firemní život a svět? Cílem příspěvku je poodhalit způsoby chování eticky orientovaného pracovníka firem a dále ukázat, že z plnohodnotné společenské odpovědnosti firem se rodí eticky orientovaný management.
Český abstrakt
Ze zkušenosti světa kolem nás se zdá, že etika se s dravým konkurenčním a podnikatelským prostředím neslučuje. Zvláště v současnosti lze jistě najít spoustu příkladů ilustrujících spíše neetické než etické chování. Etika se jeví jen jako filozofická disciplína vhodná pro akademické studium a salónní rozvažování teoretiků. Její praktická aplikace uniká realitě z důvodu tvrdosti současného ekonomického světa a konkurenčního prostředí v něm. Ekonomický pragmatismus štvaný maximalizací zisku je přednější než etický rozměr podnikání. Jak se však rodí etický pohled na svět? Je v současnosti vůbec šance zapracovat etické principy odpovědnosti, slušnosti, čestnosti, otevřenosti a důvěry do firemního chování? Nezdá se etika něčím zbytečným či (ne)oprávněně opomíjeným fenoménem v rámci dravosti a jisté bezuzdnosti doby? Lze dát návod na důstojnější firemní život a svět? Cílem příspěvku je poodhalit způsoby chování eticky orientovaného pracovníka firem a dále ukázat, že z plnohodnotné společenské odpovědnosti firem se rodí eticky orientovaný management.
Klíčová slova
Etika, etika v podnikání, etické kategorie, vývoj etiky, společenská zodpovědnost, etika managementu, podniková kultura, implementace etiky, etický firemní život
Vydáno
17.02.2011
Nakladatel
MVŠ Olomouc
Místo
Olomouc
ISBN
978-80-87240-67-0
Kniha
Společenská odpovědnost firem - transfer vědeckých poznatků do praxe
Číslo vydání
1
Strany od
26
Strany do
37
Strany počet
11
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT89228,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Psychologicko-etické aspekty firemního života aneb je fenomén etiky zbytečný?",
annote="Ze zkušenosti světa kolem nás se zdá, že etika se s dravým konkurenčním a podnikatelským prostředím neslučuje. Zvláště v současnosti lze jistě najít spoustu příkladů ilustrujících spíše neetické než etické chování.
Etika se jeví jen jako filozofická disciplína vhodná pro akademické studium a salónní rozvažování teoretiků. Její praktická aplikace uniká realitě z důvodu tvrdosti současného ekonomického světa a konkurenčního prostředí v něm. Ekonomický pragmatismus štvaný maximalizací zisku je přednější než etický rozměr podnikání.
Jak se však rodí etický pohled na svět? Je v současnosti vůbec šance zapracovat etické principy odpovědnosti, slušnosti, čestnosti, otevřenosti a důvěry do firemního chování? Nezdá se etika něčím zbytečným či (ne)oprávněně opomíjeným fenoménem v rámci dravosti a jisté bezuzdnosti doby? Lze dát návod na důstojnější firemní život a svět? Cílem příspěvku je poodhalit způsoby chování eticky orientovaného pracovníka firem a dále ukázat, že z plnohodnotné společenské odpovědnosti firem se rodí eticky orientovaný management.",
address="MVŠ Olomouc",
booktitle="Společenská odpovědnost firem - transfer vědeckých poznatků do praxe",
chapter="89228",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="MVŠ Olomouc",
year="2011",
month="february",
pages="26--37",
publisher="MVŠ Olomouc",
type="conference paper"
}