Detail publikace

Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy

LINDR, J.

Originální název

Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy

Český název

Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Úspěšnost vysokoškolských studentů ve zvládání vysokoškolských partií matematiky je mnohdy dána úrovní středoškolské přípravy. Aby bylo možné tento fakt prokázat, byl uskutečněn malý sociologický průzkum formou didaktického testu mapujícího znalosti vysokoškolských studentů Stavební fakulty VUT v Brně v matematice v období od prosince 2006 do února 2007. Průzkum se zaměřil na znalosti problemticky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu. Zúčastnilo se ho celkem 262 studentů. Následně byly výsledky vyhodnoceny a statisticky zpracovány. Byla zjištěna rozdílnost mezi výsledky gymnazistů a absolventů SPŠ. Důraz byl kladen zejména na vyhodnocení vlivu absolvované střední školy na studijní výsledky matematiky v úvodních semestrech studia technické vysoké školy, kde matematika hraje rozhodující roli ve všeobecném základu technického studia a v úspěšnosti studia vůbec.

Český abstrakt

Úspěšnost vysokoškolských studentů ve zvládání vysokoškolských partií matematiky je mnohdy dána úrovní středoškolské přípravy. Aby bylo možné tento fakt prokázat, byl uskutečněn malý sociologický průzkum formou didaktického testu mapujícího znalosti vysokoškolských studentů Stavební fakulty VUT v Brně v matematice v období od prosince 2006 do února 2007. Průzkum se zaměřil na znalosti problemticky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu. Zúčastnilo se ho celkem 262 studentů. Následně byly výsledky vyhodnoceny a statisticky zpracovány. Byla zjištěna rozdílnost mezi výsledky gymnazistů a absolventů SPŠ. Důraz byl kladen zejména na vyhodnocení vlivu absolvované střední školy na studijní výsledky matematiky v úvodních semestrech studia technické vysoké školy, kde matematika hraje rozhodující roli ve všeobecném základu technického studia a v úspěšnosti studia vůbec.

Klíčová slova

matematika, pedagogika, didaktický test, sociologický průzkum, diferenciální počet, integrální počet, statistické vyhodnocení, úspěšnost absolventů gymnázií a odborných škol, úspěšnost mužů a žen

Vydáno

16.10.2008

Místo

Stavební fakulta VUT

ISBN

978-80-214-3727-2

Kniha

7. matematický workshop

Číslo vydání

1.

Strany od

154

Strany do

163

Strany počet

9

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT33340,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy",
  annote="Úspěšnost vysokoškolských studentů ve zvládání vysokoškolských partií matematiky je mnohdy dána úrovní středoškolské přípravy. Aby bylo možné tento fakt prokázat, byl uskutečněn malý sociologický průzkum formou didaktického testu mapujícího znalosti vysokoškolských studentů Stavební fakulty VUT v Brně v matematice v období od prosince 2006 do února 2007. Průzkum se zaměřil na znalosti problemticky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu. Zúčastnilo se ho celkem 262 studentů. Následně byly výsledky vyhodnoceny a statisticky zpracovány. Byla zjištěna rozdílnost mezi výsledky gymnazistů a absolventů SPŠ. Důraz byl kladen zejména na vyhodnocení vlivu absolvované střední školy na studijní výsledky matematiky v úvodních semestrech studia technické vysoké školy, kde matematika hraje rozhodující roli ve všeobecném základu technického studia a v úspěšnosti studia vůbec.",
  booktitle="7. matematický workshop",
  chapter="33340",
  year="2008",
  month="october",
  pages="154--163",
  type="conference paper"
}