Detail publikace

Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy

LINDR, J.

Originální název

Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy

Anglický název

The analysis of students' knowledge in conncection to the type of passed secondary school

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Úspěšnost vysokoškolských studentů ve zvládání vysokoškolských partií matematiky je mnohdy dána úrovní středoškolské přípravy. Aby bylo možné tento fakt prokázat, byl uskutečněn malý sociologický průzkum formou didaktického testu mapujícího znalosti vysokoškolských studentů Stavební fakulty VUT v Brně v matematice v období od prosince 2006 do února 2007. Průzkum se zaměřil na znalosti problemticky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu. Zúčastnilo se ho celkem 262 studentů. Následně byly výsledky vyhodnoceny a statisticky zpracovány. Byla zjištěna rozdílnost mezi výsledky gymnazistů a absolventů SPŠ. Důraz byl kladen zejména na vyhodnocení vlivu absolvované střední školy na studijní výsledky matematiky v úvodních semestrech studia technické vysoké školy, kde matematika hraje rozhodující roli ve všeobecném základu technického studia a v úspěšnosti studia vůbec.

Anglický abstrakt

Fruitfulness of university students and their mathematical studies is always given by secondary school training. We can find out this fact therefore a small sociological research was realized as a didactic test of university students' knowledge of mathematics at the Faculty of Civil Engineering in Brno from December 2006 to February 2007. The research was concentrated to knowledge of differential and integral calculus. It took part in 262 students. Then results was summarized and statistically intepreted. It was found that differences between passers of gymnasiums and special schools are. The accent especially was put to intepretation of influence of passed secondary school to study results in the start terms in technical university studies where mathematics is important issue in the theoretical study basis.

Klíčová slova

matematika, pedagogika, didaktický test, sociologický průzkum, diferenciální počet, integrální počet, statistické vyhodnocení, úspěšnost absolventů gymnázií a odborných škol, úspěšnost mužů a žen

Klíčová slova v angličtině

mathematics, pedagogy, didactic test, sociological research, differential calculus, integral calculus, statistical interpretation, fruitfulness of passers of gymnasium and special schools, fruitfulness of men and women

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

16. 10. 2008

Místo

Stavební fakulta VUT

ISBN

978-80-214-3727-2

Kniha

7. matematický workshop

Číslo edice

1.

Strany od

154

Strany do

163

Strany počet

9

BibTex

@inproceedings{BUT33340,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy",
  booktitle="7. matematický workshop",
  year="2008",
  number="1.",
  pages="154--163",
  address="Stavební fakulta VUT",
  isbn="978-80-214-3727-2"
}